Michiel Veenstra meest invloedrijke Nederlandse Twitteraar

Michiel Veenstra meest invloedrijke Nederlandse Twitteraar

Marketingbureau First heeft een ranglijst gepubliceerd waarin het dynamisch Nederlandse Twitteraars ordent op basis van hun Klout-score. De top drie meest invloedrijke Nederlanders bestaat uit 3FM DJ Michiel Veenstje (score: 81.91), producer Tiësto (score: 81.00) en internetondernemer Alexander Klöpping (score: 77.30). Oké het is een beetje komkommer nieuws, want niet alle Nederlanders staan in het lijstje. Maar toch leuk om eens te kijken hoe het ervoor staat qua invloed. Onze eigen @marketingfacts staat ook hoog op de lijst.

Op dit moment is 3FM DJ Michiel Veenstra de meest invloedrijke Twitteraar van Nederland. Dat blijkt uit een door influential marketing bureau First gepubliceerde ranglijst van Nederlandse Twitteraars. De top drie wordt verder gevormd door DJ en producer Tiësto en internetondernemer en blogger Alexander Klöpping.

De meest invloedrijke Nederlandse Twitteraars blijken vooral bekende politici, acteurs, bloggers, marketeers, sporters, entertainers en DJ’s. Een schatting van de meest invloedrijke Nederlanders is al toegevoegd, maar ranglijst is nog verre van compleet. Op de site kun je wel je eigen Twitternaam ingeven en kijken waar jij op de lijst staat.


Delen

0
0


Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • Hmmm, Marco is invloedrijker dan b.v. Femke Halsema, Geert Wilders en Frits Wester volgens deze ranglijst, maar minder invloedrijk dan b.v. contentgirl Xaviera Ringeling en mede blogger Jan Willem Alphenaar. Ik heb mijn twijfels bij de ranglijst dan.

    geplaatst op
  • De ranglijst is überhaupt een beetje een zooitje aan het worden. Justin Bieber, 50 cent,...

    geplaatst op
  • Ik mis de originaliteit, zeker omdat die vanuit een bureau is ontwikkeld. Waarom is deze lijst nou beter/leuker/interessanter dan alle lijstjes die al bestaan?

    geplaatst op
  • Dit is echt heel erg, jongens. Waarom?

    1) Een bureau positioneert zich dus als expert in "influential marketing" door simpelweg de top Klout-scores te pakken van de top 100 uit Twittergids en SocialChiefs (zo staat vermeld in dit artikel op Adformatie). Veel platter kun je het niet krijgen. Eigenlijk is deze reactie al te veel eer voor zo'n verschrikkelijk luie vorm van PR.

    2) Daarnaast geeft deze werkwijze te denken over de expertise van het bureau. Want juist experts in "influence" moeten begrijpen dat lijstjes waarop Michiel Veenstra, Roos van Vugt, Geert Wilders en Carice van Houten over één kam worden geschoren, helemaal NIETS zegt over daadwerkelijke invloed.

    3) Marketingfacts plaats het bericht. Wel met de opmerking dat het komkommertijd is, maar zonder kritische noot. Ik verwacht van M! dat ze hier wat context bieden. Noem het 'duiding' als je wilt. Maar dit soort lijstjes doen alleen maar afbreuk aan de daadwerkelijke kracht van social media.

    Eén voordeel: misschien is deze competitie nog wel erger dan die verkiezing voor beste social media-expert. Hoeven we het dáár in ieder geval niet meer over te hebben...

    geplaatst op
  • @ Bram K,
    Goed dat je zo straks op onze formule zit ;-) Vind het wel mooi om te zien dat er direct een goede discussie ontstaat. Overigens laat ik 'm de volgende keer lekker varen, insteek was 'n vluggertje.

    geplaatst op
  • @bvdhaterd De lijst is dynamisch doordat hij gebaseerd is op Klout scores.
    Ik blog en tweet veel omdat ik deze maand veel tijd heb. Daarom sta ik waarschijnlijk hoger dan @marketingfacts die op vakantie is en niet Twittert.

    Niet teveel waarde aan hechten. Hoewel ik het natuurlijk fijn vind om te weten dat ik invloedrijker ben dan @femkehalsema. Dat had ik altijd al gedacht :)

    geplaatst op
  • @ Barm, de punten die je noemt zijn zeker waar. Ik verbaas me al een aantal dagen over de aandacht die deze lijstjes ontvangen. Iedereen heeft een ander doel, gebruik of inzet met betrekking tot social media. Dat in al deze lijsten apples met peren (daar is hij weer) worden vergeleken lijkt mij erg duidelijk.

    Los daarvan wil ik nog wel opmerken dat deze en een aantal andere van dit soort lijsten worden gevuld door andere dan de eigenlijke personen. Social Media is open dat is een feit, als je niet wil delen of bang bent voor aandacht moet je niet openlijk je mening tonen of meedoen. Het rare van het bovenstaande is dat persoon X het account van persoon (of bedrijf) Y kan toevoegen. Als ik morgen met mijn hoofd en accounts op een interbest-paal langs de A2 sta wil ik ook graag weten door wie en waarom, omdat ik vervolgens allemaal negatieve berichten ontvang omdat men vindt dat ik aandacht trek. "it wasn't me". Iemand anders heeft het gedaan, klinkt als een kleuterklas niveau.....en daar zijn we nu dus...

    Stop met die lijstjes, laat iedereen gewoon zijn account zelf promoten (met een gedachte daar achter) en geniet van het delen van goede content.

    geplaatst op
  • ps. Via deze weg wil ik Marketingbureau First vragen om zich zelf in hoofdletters toe te voegen aan de lijst (boven aan in een apart vakje)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.