Advertorial: Vodafone Smart Business – Bespaar kosten en reistijd

13 juli 2011, 09:46

Grote bedrijven met locaties op meerdere plekken laten hun medewerkers veel heen en weer reizen voor onder meer het vergaderen en face-to-face contact met collega’s. Dit gaat gepaard met reiskosten en –tijd die vaak niet nodig zijn. Een oplossing is videoconferencing, een nieuwe manier van vergaderen. Met videoconferencing kan met collega’s, maar ook met klanten op afstand worden gecommuniceerd met ondersteuning van zowel audio en video. Een organisatie moet hiervoor slim investeren in IT.

Vergaderen via videoconferencing vereist een server en een goede (internet)verbinding. Het beeld en geluid zijn geïntegreerd. Organisaties die regelmatig videoconferencing gebruiken, hebben vaak ook grote beeldschermen tot hun beschikking. Deze nieuwe manier van vergaderen zorgt voor een bijna lijfelijke aanwezigheid, waardoor zakelijke gesprekken op vrijwel dezelfde manier worden ervaren als bij een face-to-face-vergadering.

Tim de Groot van Cisco legt op Vodafone Smart Business uit wat de voor- en nadelen zijn van videoconferencing en wanneer het ‘nieuwe vergaderen’ ook voor uw organisatie geschikt is.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!