Storytelling met Planking Jack door Stichting 100 dagen voor Kika

Storytelling met Planking Jack door Stichting 100 dagen voor Kika

Een tijdje geleden berichten we hier bij wijze van uitzondering over Marketeer Mark van Rijmenam en Reinier van Dieren die in het kader van 100 dagen voor KiKa Australië rond fietsen in 100 dagen om daar mee geld op te halen voor Stichting KiKa. Op dit moment zijn ze al een tijdje onderweg en hebben ze de eerste 5000 km erop zitten. Om deze presentatie meteen even in juiste kader te zetten…. De gemiddelde dagafstand van de Tour de France is 175 kilometer en duurt 3 weken. Mark en Reinier fietsen ook gemiddeld 175 kilometer per dag, maar doen dat wel ruim 3 maanden lang!

Op de maandagavond daarom even ruimte voor deze prestatie voor een goed doel met een korte update waarbij je meteen kennis kunt maken met…. Planking Jack!

De afgelopen weken hebben ze hierover bericht op hun website, twitteraccount @100dgnvoorkika , Facebook, Youtube en Linkedin. Online storytelling met behulp van diverse sociale media tools. De website 100dagenvoorkika.nl vormt de basis van hun verhaal met elke dag een nieuw verhaal inclusief foto’s. De verhalen verschijnen in het Engels en het Nederlands. Verbazend om te zien hoe de heren naast gemiddeld 175km fietsen ook elke dag hun story onder de aandacht weten te brengen via online media.

Gedurende de dag worden met de iPhone blogs en foto’s gemaakt die zodra er bereik is in een Dropbox account worden geplaatst voor het supportteam in Nederland. Zij zorgen er voor dat nog dezelfde dag de content op de site staat. Daarnaast wordt er onderweg actief getwitterd op @100dgnvoorkika en worden de op dit moment ongeveer 850 volgers op de hoogte gehouden van alles wat de heren mee maken tijdens de tocht. Ook via twitter worden er meerdere foto’s per dag getweet en schromen ze niet om de interactie met hun volgers aan te gaan. Ook facebook wordt natuurlijk niet vergeten met regelmatig updates. Tot slot is er nog een videoblog op de eigen site waar middels Tubepress alle HD video’s worden geplaatst die gedurende de tocht worden gemaakt.

En dat alles schept verwachtingen want als ze een paar dagen geen bereik hebben, worden de updates zeker gemist.

Live-tracking
Één van de leukste tools op de website is de live-tracker, waarmee je Mark en Reinier niet alleen vrijwel live kan volgen, maar ook ziet hoe hard ze gaan en hoeveel calorieën ze hebben verbruikt. Hiervoor gebruiken ze Runkeeper op de iPhone om alle gegevens continue door te geven als er bereik is natuurlijk.

Planking Jack

Naast Mark en Reinier is er ook nog een derde iemand mee op te tocht: Planking Jack! Jack is de unieke KiKa beer die mee is op de tocht. En volgens de in Australië geboren hype ‘planking’ plankt Jack overal waar Mark en Reinier zijn. Planking Jack houdt al zijn avonturen bij op zijn Facebook pagina en aan het einde van de tocht wordt Jack via de website geveild.

Storytelling
Kortom naast een topprestatie ook een mooi staaltje online storytelling via een mix van platformen en middelen. Dat alles heeft slechts 1 doel: zoveel mogelijk geld ophalen voor Stichting KiKa, zodat het onderzoek naar kanker bij kinderen blijvend door kan gaan. Met het verhaal dat zij online vertellen proberen ze mensen te raken en daarmee hopen ze uiteindelijk zoveel mogelijk geld voor KiKa te kunnen ophalen.

Hint vanuit downunder: er kan gedoneerd worden via iDeal of Paypal!

 

 

Dat het geheel niet onopgemerkt is gebleven blijkt wel uit de media aandacht die de heren al hebben gehad. Zo was er recent een live interview bij Giel op 3FM,  belde Jeroen van Inkel van Q-music op en waren er diverse krantenartikelen. Ook in Australië zijn de heren al op de radio en in de krant geweest en zelfs Tour de France rijder Lance Armstrong liet weten vanuit de Livestrong Foundation Mark en Reinier: “Reinier and Mark, What you are doing is remarkable and meaningful. Your friends at LiveStrong support you 100%. Good luck!”


Iemand al een podium in gedachten waar de heren straks in Nederland hun verhaal kunnen vertellen?

 


Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel



  • De tocht van Mark en Reinier waar hier en hier op Marketingfacts over hebben geschreven zit erop! In precies 100 dagen hebben zij een droom gerealiseerd waar zij jaren naartoe hebben gewerkt, allemaal voor KiKa.

    Mede door alle support die ze hebben gehad, konden zij de totale tocht van uiteindelijk 14.122 kilometer realiseren. Daarvoor hebben zij 441 uur op de fiets gezeten, 42,4 kilometer hoogte aan bergen en heuvels moeten bedwingen en elk bijna 250.000 calorieën moeten verbranden! Mark & Reinier: Hartelijk gefeliciteerd met deze topprestatie!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.