Steeds meer bedrijven zetten verhaaltechnieken in om mensen emotioneel te betrekken bij een organisatie, dienst of product. Met een meeslepend verhaal willen zij het hart van hun doelgroep(en) bereiken. Vaak wordt hier het label ‘storytelling’ opgeplakt. Terecht?
Wist je dat recent AR onderzoek laat zien dat deze technologie ook bij kan dragen aan overtuigende brand storytelling?
Storytelling lijkt te zijn uitgevonden voor het verhaal van een vat met een vlekjeGisteren vond in Amsterdam de lancering plaats…
'Een goed verhaal hoeft helemaal niet waar te zijn, belangrijker is dat het mensen verbindt.'Ik dacht de wereld van crypto,…
Stop met de versnippering, de organisatie- en datasilo’s, het kortetermijndenken en het van campagne naar campagne hollenWaarom vinden marketeers het…
Vooral merkeffecten die verband houden met vertrouwen, commitment en bekendheid scoren bijzonder in goed uitgevoerde cases Vers onderzoek van effectiviteitsexpert,…
Boekrecensie van StoryBrand (Donald Miller)Hoe bouw je een StoryBrand? Simpelweg door storytelling toe te voegen aan merkbouw? Eigenlijk wel. Auteur Donald…
'Een Chief Content- of Chief Storytelling Officer zou uitkomst bieden'Ongeveer dertig procent van de contentteams geeft aan dat de rest…
Een goede visuele-contentstrategie werkt voor je marketing en communicatieWe weten dat beelden bij artikelen heel belangrijk zijn. Maar wanneer is…
Corporate is onpersoonlijk en medewerkers zijn grillig, virtual influencers kunnen helpenEmployee advocacy kan fantastische effecten hebben op je bedrijf. Dat…
Storytelling is niet bedoeld als excuus om sprookjesvertellend door het leven te gaanHet Verhaal is precies zo oud als de…
Als we denken dat álles te vatten is in data, hebben we het mis. Maar wat betekent dat voor marketeers?Miriam…