AMMA media awards uitgereikt

20 mei 2011, 05:30

Gisteravond zijn voor de tiende keer de jaarlijkse mediaprijzen uitgereikt. De AMMA’s (Annual Masters of Media Awards) is een van de meest prestigieuze en felbegeerde mediaprijzen in de Nederlandse communicatiebranche. Vanwege het 10-jarig jubileum was het thema van de avond ‘Royal AMMA’. De prijs voor media-exploitant van is gewonnen door Discovery Networks, en Mindshare sleepte de prijs voor beste mediabureau in de wacht. Daarnaast viel Sanoma tweemaal in de prijzen; eenmaal voor de beste single mediastrategie (Donorweek online kickoff) en voor de Hans du Chatinier-prijs (Het Mediabrein).

Het is voor Mindshare al de derde keer dat het bedrijf een Amma award wint. Eerder viel het bedrijf in de prijzen in 2005 en in 2009. Andere mediabureaus wonnen de award hooguit een keer.

De gehele lijst met winaars:

Beste Media-/Middelenstrategie

Winnaar: Volkswagen Rijbewijs (MTV Networks)

Tuinbouw Its Alive (De Media Maatschap)

The Voice of Holland Vodafone (OMD Nederland)

Beste Single Mediastrategie

Winnaar: Donorweek online kickoff (Sanoma Digital)

Dichter op je huid (M2Media & More)

Beste Interactieve Mediastrategie

Winnaar: The Voice of Holland interactief (OMD Nederland)

80000 Fa Glamour Girls (MEC)

Dichter op je huid (M2Media & More)

Sonos All over your hous (Brandwebbing)

Beste Mediastunt

Winnaar: Vodafone F1 op Schiphol (Schiphol Media)

3D projection mapping (Starcom)

Centraal Beheer Achmea (DDB)

Beste Media-innovatie

Winnaar: 3D projection mapping (Starcom)

KPN iTV Pauzeknop (Mindshare, MediaMonks, RTL)

Mediabureau van het jaar

Winnaar: Mindshare

Initiative

OMD

YIM Mediatalent van het jaar

Winnaar: Robbert Uges (MPG

Johannes van Manen (OMD

Wendy van Eis (MEC

Exploitant van het jaar

Winnaar: Discovery Networks Benelux

Adfactor

Hillenaar Outdoor Advertising

Radio538

Carl Lipp-prijs (Mediavertegenwoordiger van het jaar)

Winnaar: Martijn Regtvoort (De Persgroep)

Jacco Hornes (Sky Radio)

Joris van der Pol (Radio538)

Marco Gijsen (Discovery Networks Benelux)

Media-adverteerder van het jaar

Winnaar: Vodafone

PepsiCo

Hans du Chatinier-prijs voor professionals

Winnaar: Het Mediabrein (Sanoma Uitgevers, Neurensics)

Inzicht Social Media (Hyves, MetrixLab)

Media Efficiency Panel (Google Nederland, GfK)

Hans du Chatinier-prijs voor studenten

Winnaar: Muziek en Reclame (Ronald Veldman, Erasmus Universiteit)

Eye-tracking advertenties (Sophie Boerman, Universiteit van Amsterdam)

Synergie-effecten (Jean-michel Kerkhoff, Universiteit van Amsterdam)

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!