Inzicht in Nederlandse tieners

19 mei 2011, 10:00

Ondertussen.nl, een nieuwssite over, voor en door tieners, legt sinds een half jaar 5 dagen per week een poll voor aan tieners op haar site. De polls worden geplaatst op Hyves, die door middels van Hyverteren vertoond worden aan het tienerpubliek op Hyves. De uitkomsten van de polls geven een inkijk in het leven en de opvattingen van Nederlandse tieners. De polls zijn onderverdeeld in de thema’s Gevoel en zelfbeeld, Maatschappij, Leefstijl, School, geld & werk en Media. Om de uitkomsten te visualiseren is er een infovideo ontwikkeld.

“Deze uitslagen hebben niet de pretentie om gevalideerd jongerenonderzoek te zijn”, zegt David Barens namens ontwikkelaar en uitgever Wie De Jeugd Heeft. “Daar is bijvoorbeeld de steekproef niet bij alle polls groot genoeg voor”. Echter, “Door dagelijks deze Hyves Polls uit te zetten weten we zeer goed wat er leeft onder tieners. Deze inzichten gebruiken wij om de content van Ondertussen.nl zo goed mogelijk af te stemmen op de belevingswereld van tieners, maar geldt ook als input voor nieuwe projecten die we opzetten voor adverteerders en organisaties. Met Ondertussen.nl willen we jongeren actief betrekken bij de samenleving en we zien dat de betrokkenheid van jongeren via de Hyves polls enorm wordt gestimuleerd. Jongeren voeren dagelijks bij de polls flinke discussies over de poll onderwerpen.”

In onderstaande infovideo zijn een flink aantal polluitslagen gevisualiseerd:

Bij de ontwikkeling heeft Hyves Wie De Jeugd Heeft geassisteerd bij het zo effectief inzetten van de polls, o.a. door goed te segmenteren. Yme Bosma (Manager Business Development & Partnerships Hyves): “Ondertussen.nl laat door goed gebruik te maken van de Hyves Polls en Hyverteren zien hoe makkelijk het is om in een heel korte tijd en tegen lage kosten uit te vinden hoe een specifieke doelgroep denkt over bepaalde onderwerpen.”

Via bit.ly/tienersinnederland kunnen alle resultaten worden ingezien.

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Mike van Hoenselaar

    Erg interessante statistieken. Nu ben ik zelf (net) niet meer de doelgroep, maar deze doelgroep zijn wel de mensen die over 10 jaar kostwinners zijn en je dan je product of dienst aan wil verkopen.

    Toevallig gister een presentatie van @trumpieter bij Google Analytics User Conference over hoe je makkelijk de statistieken van online enquetes in Google Analytics kan gebruiken. Erg handig!


    20 mei 2011 om 06:03
    David Barens

    Hi Mike, goed (en leuk) dat je iets aan de resultaten hebt.

    Veel succes!


    20 mei 2011 om 08:37
    Cayle

    Eating just beans would not make you lose the weight, depends on your poortins. so you need to watch your portions. Plantain is good but when fried soaks a lot of oil. For the food timetable please check:


    12 juli 2016 om 01:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!