• Mobile
    wordt gesponsord door

Check-in service gebruikers zijn early adopters

Check-in service gebruikers zijn early adopters

Uit een onderzoek onder Amerikaanse mobiele telefoonbezitters blijkt dat 16.7 miljoen gebruikers check-in services zoals Foursquare, Gowalla en Facebook Places hebben gebruikt in maart 2011. Die groep gebruikers bedraagt 7.1 procent van de totale mobiele populatie. 76 procent van de check-in service gebruikers hebben hiervoor hun smartphone gebruikt (12.7 miljoen). comScore classificeert de gebruikers als voornamelijk early adopters. Vergeleken met de gemiddelde smartphone gebruiker bezoeken ze vaak retail sites en shopping guides, lezen tech nieuws en bezitten ze vaak een tablet.

Verder concludeert comScore, dat alhoewel location based mobile check-in services nog in hun kinderschoenen staan, ze veel gebruikt worden onder smartphone bezitters. De mogelijkheid om op micro niveau real-time met consumenten te communiceren biedt veel mogelijkheden voor bedrijven.

Bijna 60 procent van de gebruikers is tussen de 18 en 34 jaar

Vergeleken met zowel de totale populatie als de groep smartphone bezitters, zijn de gebruikers van check-in services relatief jong. 26 procent is tussen de 18 en 24 jaar, en 32.5 procent tussen de 25 en 34 jaar. Daarnaast zijn er gemiddeld veel gebruikers die werken en die full-time studeren.

  Demographic Profile for Check-In Service Users
3 Month Avg. Ending Mar. 2011
Total U.S. Mobile Subscribers Ages 13+
Source: comScore MobiLens  
        % of Total Mobile Users     % of Smartphone Users     % of Check-In Service Users  
  Total Audience: 13+ yrs old [Age]     100.0%     100.0%     100.0%  
  Male     48.0%     53.9%     49.2%  
  Female     52.0%     46.1%     50.8%  
  Age: 13-17     7.1%     6.0%     8.3%  
  Age: 18-24     12.5%     17.5%     26.0%  
  Age: 25-34     17.6%     27.3%     32.5%  
  Age: 35-44     16.8%     21.8%     18.7%  
  Age: 45-54     17.8%     15.0%     9.7%  
  Age: 55-64     14.1%     7.8%     3.0%  
  Age: 65+     14.0%     4.7%     1.7%  
  Employed full time     38.9%     53.3%     46.6%  
  Employed part time     10.5%     9.0%     10.2%  
  Not employed but not retired     15.1%     12.5%     13.5%  
  Full-time student     14.6%     16.5%     23.3%  
  Retired or Other     20.9%     8.8%     6.3%  

Meest ingecheckt vanaf Android

Van alle checkins wordt Android het vaakst gebruikt (36.6 procent), op de voet gevolgd door Apple (33.7 procent). Ook RIM en Palm gebruikers checken vaak in.

  Check-In Service Users by Smartphone Platform
3 Month Avg. Ending Mar. 2011
Total U.S. Mobile Subscribers Ages 13+
Source: comScore MobiLens  
      % of Smartphone Users     % of Check-In Service Users     Index  
  Total Smartphone Audience: 13+ yrs old     100.0%     100.0%     100  
  Android     34.7%     36.6%     105  
  RIM     27.1%     22.0%     81  
  Apple     25.5%     33.7%     132  
  Microsoft     7.5%     4.3%     57  
  Palm     2.8%     2.0%     72  
  Symbian     2.3%     1.2%     51  

Index = % of Check-In Service Users /% of Smartphone Users x 100;
Index of 100 indicates average representation

Gebruik

Ook als we kijken naar het gebruik van de mobiele telefoon door check-in users zijn er veel overeenkomsten met early adopters. 40.3 procent van de gebruikers leest technieuws, en 28.2 procent bezit een tablet-pc. Ook wordt er veel gebruik gemaakt van online retail websites, en zien ze vaker mobiele advertenties.

  Smartphone Check-In Service Users by Access of Select Mobile Categories
3 Month Avg. Ending Mar. 2011
Total U.S. Mobile Subscribers Ages 13+
Source: comScore MobiLens  
      % of Smartphone Users     % of Check-In Service Users     Index  
  Total Audience: 13+ yrs old     100.0%     100.0%     100  
  Used application     85.0%     97.5%     115  
  Used browser     82.3%     96.3%     117  
  Accessed news     47.2%     61.9%     131  
  Accessed restaurant information     27.6%     45.9%     166  
  Accessed tech news     27.1%     40.3%     149  
  Recall seeing web/app ads     27.5%     38.7%     141  
  Accessed online retail     17.9%     32.6%     182  
  Media tablet user     19.6%     28.2%     144  
  Accessed shopping guides     14.3%     25.0%     176  
  Accessed travel service     11.8%     22.0%     186  

Index = % of Check-In Service Users /% of Smartphone Users x 100;
Index of 100 indicates average representation


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.