• Mobile
    wordt gesponsord door

Onderzoeksrapport: De uitgever aan het woord 2011

Onderzoeksrapport: De uitgever aan het woord 2011

Wie nog niks te doen had vanmiddag, geïnteresseerd is in innovatie bij uitgeverijen in educatie, print, kranten, publiekstijdschriften en wetenschappelijk, kan vrij nemen, dit rapport uitprinten en in de tuin of op het terras met zonnebril de 145 pagina’s doorploegen. Uit het onderzoek “De uitgever aan het woord 2011” blijkt dat uitgevers in 2011 vol in gaan zetten op mobiel, maar eigenlijk nog onvoldoende ideeën hebben hoe ze daar geld mee gaan verdienen (omzetten in “potentiële cash-cows” rept het persbericht populair). Mobiele applicaties waren in 2010 goed voor nog geen half procent van de omzet: niet bepaald een goudmijn, maar dat is voor nu.

Vandaag presenteert het onderzoeksteam van Thaesis in het Theater van ‘t Woord bij de Openbare Bibliotheek van Amsterdam alle onderzoeksresultaten aan een gezelschap van meer dan zestig uitgevers. De trendmonitor is gebaseerd op een kwantitatieve analyse van de antwoorden van een groot aantal respondenten en een kwalitatieve analyse van relevante ontwikkelingen in de sector gebaseerd op diepte-interviews met uitgevers. Het onderzoek werd
voor de achtste keer gehouden en is geleid door Hans van Moorsel MSc., die eerder de organisatorische reacties van Nederlandse krantenuitgevers op disruptieve innovaties onderzocht. Het onderzoek is hier te lezen:


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.