26 manieren om social media voor leadgeneratie te gebruiken

14 maart 2011, 05:15

Aanwezigheid op social networks alleen is niet voldoende. Je moet er ook wat te bieden hebben. “We need to encourage people to come to our social pages and once they’re there, we have to create enough value for them to hang around,” schrijven ze bij SocialMediaExaminer in “26 Ways to Use Social Media for Lead Generation.” Als bezoekers bij je rond blijven hangen en reguliere bezoekers worden, zouden ze zich zomaar kunnen ontwikkelen tot leads. Social media is dus interessant voor leadgeneratie en Debbie Hemley beschreef 26 manieren (tips, mogelijkheden, strategische aandachtspunten) om leads te genereren met social media. Ik denk niet dat ze allemaal even waardevol zijn (“adopt a ‘Yes-attitude’), maar vooruit: interessant leesvoer op de maandagochtend. Tip kwam via @polledemaagt.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!