LinkedIn Today – Het nieuwe wapen van LinkedIn?

10 maart 2011, 16:44

Zojuist heeft LinkedIn een live presentatie gegeven over hun plannen voor de toekomst.

In een introductiepraatje legde Jeff Weiner, CEO van LinkedIn, uit dat de product visie van LinkedIn maar om een ding draait: ‘changing the way people work.’

LinkedIn hanteert daarbij drie doelstellingen:

1. De belangrijkste professional profielen site van de wereld.

2. De belangrijkste bron zijn voor zakelijke inzichten

3. Overal beschikbaar zijn waar professionals aan het werk zijn, mobile of op de werkplek.

Vervolgens werden de applicaties besproken die we al kennen zoals Inmaps en LinkedIn Signal.

Maar het grote nieuws is LinkedIn Today.

Linkedin Today is nu live: http://www.linkedin.com/today/

LinkedIn Today

Linked Today is gelanceerd in een bèta versie. LinkedIn Today laat zien wat jouw netwerk aan nieuws belangrijk vindt. Daar is een verschil tussen de mensen die je als eerstelijns contacten hebt, maar ook mensen die in hetzelfde vakgebied zitten. Er zijn totaal 22 vakgebieden, industries genoemd door LinkedIn, waarbinnen je het belangrijkste nieuws kunt zien. Zie bijvoorbeeld dit voorbeeld van Online Media.

Jouw netwerk is jouw nieuwsbron.

Het mooie is dat je niets meer hoeft te missen. Jouw netwerk houdt je op de hoogte van het belangrijkste nieuws.

Mobiel.

Als onderdeel van de derde doelstelling van Linkedin, namelijk overal beschikbaar zijn, is ook meteen een nieuwe iPhone versie van de LinkedIn app aangekondigd. Deze 3.6 versie zal LinkedIn Today ondersteunen. Op die manier kun je altijd bijhouden welk nieuws populair is onder je vakgenoten, nieuws opslaan of meteen weer delen.

Verdere integratie met Twitter

Iedereen kan al zijn Twitter updates integreren in zijn status updates op LinkedIn. Doe dit overigens niet automatisch, is best wel vervelend, maar gebruik #in bij je tweets. Vanaf nu is de samenwerking met Twitter verder uitgebreid. Vanuit LinkedIn today krijg je de mogelijkheid om meteen nieuws dat je op LinkedIn ziet te delen op Twitter. Een tweet-button dus.

Data-mining.

LinkedIn laat hiermee zien dat zij goed begrijpen waar data-mining over gaat. Ze zetten het op een zeer effectieve manier in waar wij als gebruikers van kunnen profiteren.

Update:

LinkedIn heeft nu ook een promo-video gelanceerd.

Jan Willem Alphenaar is trainer en consultant voor het inzetten van LinkedIn voor marketing en advertising. Als LinkedIn Trainer traint hij organisaties in Europa. Met zijn bedrijf Next Business Academy ondersteunt hij organisaties op het gebied van Social Selling, Advertising, Lead Generation en Content Marketing. Hij schreef meerdere (e-)boeken over social media. Begin 2016 ontwikkelde hij het P.E.A.S. (c) Model voor Social Selling met LinkedIn. Ondertussen wordt deze aanpak door meer dan 210 (inter-)nationale organisaties toegepast.

Categorie
Tags

3 Reacties

    broekh

    Aardig idee maar voor mij doet Twitter dit al.


    10 maart 2011 om 18:43
    Maarten Sinnecker

    Logische stap van LinkedIn om een social news aggregator te starten. Inderdaad niks nieuws onder de zon voor heavy users maar dit heeft wel de potentie om een grote groep gebruikers te activeren.


    13 maart 2011 om 12:54

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!