LinkedIn Today – Het nieuwe wapen van LinkedIn?

LinkedIn Today – Het nieuwe wapen van LinkedIn?

Zojuist heeft LinkedIn een live presentatie gegeven over hun plannen voor de toekomst.
In een introductiepraatje legde Jeff Weiner, CEO van LinkedIn, uit dat de product visie van LinkedIn maar om een ding draait: ‘changing the way people work.’
LinkedIn hanteert daarbij drie doelstellingen:
1. De belangrijkste professional profielen site van de wereld.
2. De belangrijkste bron zijn voor zakelijke inzichten
3. Overal beschikbaar zijn waar professionals aan het werk zijn, mobile of op de werkplek.

Vervolgens werden de applicaties besproken die we al kennen zoals Inmaps en LinkedIn Signal.

Maar het grote nieuws is LinkedIn Today. 
Linkedin Today is nu live: http://www.linkedin.com/today/

LinkedIn Today
Linked Today is gelanceerd in een bèta versie. LinkedIn Today laat zien wat jouw netwerk aan nieuws belangrijk vindt. Daar is een verschil tussen de mensen die je als eerstelijns contacten hebt, maar ook mensen die in hetzelfde vakgebied zitten. Er zijn totaal 22 vakgebieden, industries genoemd door LinkedIn, waarbinnen je het belangrijkste nieuws kunt zien. Zie bijvoorbeeld dit voorbeeld van Online Media.

Jouw netwerk is jouw nieuwsbron.
Het mooie is dat je niets meer hoeft te missen. Jouw netwerk houdt je op de hoogte van het belangrijkste nieuws.

Mobiel.
Als onderdeel van de derde doelstelling van Linkedin, namelijk overal beschikbaar zijn, is ook meteen een nieuwe iPhone versie van de LinkedIn app aangekondigd. Deze 3.6 versie zal LinkedIn Today ondersteunen. Op die manier kun je altijd bijhouden welk nieuws populair is onder je vakgenoten, nieuws opslaan of meteen weer delen.

Verdere integratie met Twitter

Iedereen kan al zijn Twitter updates integreren in zijn status updates op LinkedIn. Doe dit overigens niet automatisch, is best wel vervelend, maar gebruik #in bij je tweets. Vanaf nu is de samenwerking met Twitter verder uitgebreid. Vanuit LinkedIn today krijg je de mogelijkheid om meteen nieuws dat je op LinkedIn ziet te delen op Twitter. Een tweet-button dus.

Data-mining.
LinkedIn laat hiermee zien dat zij goed begrijpen waar data-mining over gaat. Ze zetten het op een zeer effectieve manier in waar wij als gebruikers van kunnen profiteren.

Update:
LinkedIn heeft nu ook een promo-video gelanceerd.

 


Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.