CheckPay moet zekerheid online betalen verbeteren

2 maart 2011, 04:55

Deze maand start Pakketservice van TNT Post met het aanbieden van een nieuwe betaalmethode voor online winkelen: CheckPay (zie ook: ‘’Wat als TNT Post rembours vervangt door Checkpay?”). Met CheckPay betaalt een klant alleen als de bestelling daadwerkelijk is ontvangen. Voor de webwinkelier biedt CheckPay de zekerheid van aflevering bij de juiste ontvanger. Dat meldt TNT gisteravond in een persbericht. Betalen gaat via IDEAL en een tussenrekening; de transfer van het geld gebeurt pas als een unieke bevestigingscode wordt ingetoetst bij de pakketchauffeur. Ogone start deze week met het aanbieden van CheckPay aan webwinkeliers.

Uit het persbericht:

“CheckPay werkt als volgt: zodra een klant een bestelling doet bij een webwinkel, voldoet de klant het aankoopbedrag via iDEAL. CheckPay zorgt ervoor dat dit bedrag eerst op een onafhankelijke tussenrekening wordt gezet. De betaling wordt zowel aan consument als aan de webwinkel gemeld. De consument ontvangt vervolgens een persoonlijke aflevercode via sms en email. Bij aflevering van de bestelling toetst de klant deze code in op de handcomputer van de pakketchauffeur. De klant ontvangt dan zijn bestelling en de webwinkel ontvangt het aankoopbedrag binnen enkele dagen op zijn rekening. Mocht de consument de bestelde goederen niet binnen 30 dagen ontvangen, dan stort TNT Post het aankoopbedrag automatisch terug op zijn rekening.”

Ray Bak, Country Manager Ogone Nederland, zegt over de nieuwe betaalmethode

“Veiligheid, betrouwbaarheid, innovatie en snelheid zijn de punten waar Ogone voor staat, hierin hebben we met TNT Post een sterke partner gevonden om met CheckPay het vertrouwen van de consument en webwinkelier te wekken.”

Pakketservice van TNT Post speelt met deze dienst in op de vraag van webwinkeliers naar een online achteraf betaalmethode die zekerheid geeft over de aflevering bij de juiste persoon. Consumenten krijgen de zekerheid dat als goederen niet uitgeleverd worden, zij hun geld automatisch terugkrijgen. TNT Post verwacht dat hiermee tegemoet wordt gekomen aan een grote groep weifelende consumenten die nu nog niet online winkelen.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Hendrik van Zwol

    Deze opzet van TNT is denk ik ook te gebruiken voor diensten zoals Marktplaats. Waarom introduceert Marktplaats ook geen dienst voor het kopen van producten onder Rembours. Ik ben ervan overtuigd dat een Koper dan veel gemakkelijker duurdere producten zal gaan kopen.


    2 maart 2011 om 07:30
    Mark

    @ Hendrik van Zwol: Wat je zegt. Ik bedacht me dat gisteren nog toen ik een product zag dat ik best zou willen kopen, maar niet zou durven op laten sturen. Juist bij online winkels maak ik me geen zorgen, niet bij de winkels waar ik koop. Maar bij verkoop via marktplaats heb ik die zorgen wel.


    2 maart 2011 om 12:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!