AOL koopt The Huffington Post voor 315 miljoen dollar

7 februari 2011, 04:52

Zojuist werd bekend dat The Huffington Post, een Amerikaans progressief liberale nieuwswebsite en weblog in 2005 opgericht door Arianna Huffington en Kenneth Lerer, is overgenomen door AOL voor een bedrag van 315 miljoen dollar ($300 miljoen in contanten en de rest in aandelen).

De nieuw geformeerde mediagroep heeft een wereldwijd bereik van 270 miljoen (waarvan 117 miljoen Amerikanen). The Huffington Post heeft een bereik van 25 miljoen uniek per maand. Zowel AOL als Huffington Post noemen het samengaan van de mediabedrijven ‘A Merger of Visions’.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    media

    Is het nu eigenlijk al bekend voor welk bedrag AOL destijds TechCrunch heeft overgenomen? AOL is in ieder geval een aardig blognetwerk aan het opbouwen zo!


    7 februari 2011 om 05:22
    remcojanssencom

    @Marketingfacts: wanneer koopt AOL Marketingfacts?

    😉


    7 februari 2011 om 16:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!