LinkedIn gaat toch naar de beurs

LinkedIn gaat toch naar de beurs

Uiteindelijk is de kogel door de kerk. Ook LinkedIn gaat naar de beurs. Schreven wij hier al op 6 januari over de geruchten, nu is het officieel. Uiteraard hebben wij de officiële aanvraag voor je opgezocht. Zakenbank Morgan Stanley & Co zal samen met Merrill Lynch, Allen & Company en UBS Securities de beursgang verzorgen. Hieronder een paar feiten over LinkedIn:

Statistieken over LinkedIn.

  • Aantal gebruikers: 90 miljoen (op 31 december 2010)
  • Unieke bezoekers per maand: 65 miljoen (gemiddeld in oktober, november en december 2010)
  • Pageviews per maand: 5.5 miljard (gemiddeld in oktober, november en december 2010)
  • Aantal medewerkers: 990 (op 31 december 2010)

Winstgevend

LinkedIn heeft in 2010 voor het eerst winst gemaakt. Een schamele 10,1 miljoen dollar, maar dat zal snel meer worden.

  • Omzet, Jan-Sept 2010: $161.4 miljoen
  • Omzet, 2009: $80.8 miljoen
  • Kosten, Jan-Sept 2010: $148.9 miljoen
  • Kosten, 2009: $84.1 miljoen
  • Winst (na belasting), Jan-Sept 2010: $10.1 miljoen
  • Winst (na belasting), 2009: -$3.4 miljoen
  • Totaal eigen vermogen (per september 2010): $197 miljoen

De inkomsten van LinkedIn komen uit drie producten. Job Listings (41%), Advertenties (30%) en abonnementen (27%).Alle cijfers zijn gebaseerd op dit artikel van Mashable.

Angst voor Facebook?

Of LinkedIn nu zo snel mogelijk naar de beurs wil omdat zij de adem van Facebook in hun nek voelen weet ik niet, maar het zou me niet verbazen…


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Adem in de nek van Facebook? Nee, dat denk ik niet. LinkedIn is een heel ander soort sociaal netwerk waar mensen totaal anders mee omgaan. Desondanks vind ik het een mooie zet van LinkedIn!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.