Like 2011 met Heineken op Facebook
“CHEERS TO THE BEST YEAR EVER. LIKE 2011!” Heineken introduceert, met 2011 in aantocht, een speciale Heineken Facebook Like voor het nieuwe jaar. Met één simpele actie (eigenljik twee, je moet Heineken natuurlijk eerst leuk vinden op Facebook anders heb je geen toegang) wens je al je Facebook vrienden een legendarisch nieuwjaar toe. Je vrienden kunnen je nieuwjaarswens vervolgens weer delen; de actie schiet op dit moment heel de wereld over. Hieronder de uiting:
Nee, ingewikkeld en direct heel groots en duur hoeft het niet altijd te zijn op social media om als groot merk iets “leuks” of in ieder geval iets “deelbaars” te maken voor je fans op Facebook (of je potentiële fans). Fitzroy Amsterdam tekende voor de creatie en verzond gisteren het persbericht over deze actie.
Heineken heeft aardig wat fans op Facebook (“862.837 personen vinden dit leuk”) en die zijn nu elkaar volop in het Heineken umfeld een gelukkig nieuwjaar aan het wensen. Biertje erbij, lekker laagdrempelig. Hieronder de pagina waar je de actie weer mee kunt doorsturen aan alles wat je lief is op Facebook:
Heerlijk simpel en briljant. Slimme actie van Heineken.
Grolsch had ook precies dezelfde actie dus weinig orgineel 🙂
Articles like this really grease the shafts of knoweldge.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!