Kicks & Trills campagne Rivella wint award FWA
Als ik aan Rivella denk dan doemt bij mij nog steeds het beeld van die man in die gebodypainte smoking op. Dat kan járen geleden zijn, misschien wel tien. In de inbox gistermiddag Rogier Vijverberg die trots meldt dat de Kicks & Trills campagne die zijn bedrijf SuperHeroes maakte voor Rivella de prijs Site of the Day in de wacht heeft gesleept van de FWA. Ik zit er zelf niet zo diep in met die prijzen, maar de campagne en de site is hier op Reclameweek en hier op MT al eind oktober besproken. Maar nu dus een prijs, meldt ook Adformatie vanochtend. En nieuws over Facebook, hieronder.
Over de campagne
De Rivella Kicks & Thrills zijn een “serie eigenzinnige tijdverdrijvers” op de ‘One Button Website’. Licht Aan Licht Uit, de RSI Generator, de Jiehoe Halfpipe: stuk voor stuk zijn het zijn creatieve kleine uitdagingen, bedoeld om je even te ‘resetten’. Dat heb ik net even gedaan: best wel ‘fun’ maar niet heel veel meer dan dat.
De campagne is, vlak na livegang, ook op Facebook doorgezet. Dat leverde in korte tijd 2000 fans op en daar zijn ze bij Rivella héél blij mee. Sabina Godri, brand manager Rivella: ‘Het enthousiasme onder de fans is groot. We hebben in heel korte tijd een geweldig actieve community opgebouwd. Niets zo leuk als om je fans te zien en te horen.’ Vijverberg van SuperHeroes: ‘De eerste fans hebben we binnengehaald met een Free Kick (een speciaal Kicks-pakket). Inmiddels groeien we continu door met iedere week opnieuw kleine verrassende Kicks’.
Credits en video
De Kicks & Thrills campagne is ontwikkeld door SuperHeroes ontwikkeld in samenwerking met Magic Bullet, Mark Barcinski en illustrator LouLou@ShopAround. Een mooie video over de campagne zie je hieronder: