15% minder tijd in de inbox door Gmail

7 december 2010, 08:31

Een paar maanden na de lancering van de Priority Inbox maakt Google de eerste balans op. Het gebruik van de Inbox gebruik verandert en er is nog ruimte voor verbetering. Zoals verwacht krijgen de e-mails die in de inbox gemarkeerd staan als belangrijk meer aandacht. Maar hoeveel precies wisten we nu nog niet. Google geeft aan een gemiddelde gebruiker 43% meer leestijd besteed aan de belangrijke berichten dan aan de niet belangrijke. Daarin zit nog niet verwerkt dat gemiddeld er minder belangrijke berichten in de inbox staan dan onbelangrijke.

15% sneller lezen

Over het algemeen is de totale tijd in de inbox afgenomen met 15% ten opzichte van de Gmail gebruikers zonder Priority Inbox. Dit is de totale tijd en dus niet de ook netto leestijd, aangezien er waarschijnlijk minder tijd voor het sorteren van mail en het scannen van onbelangrijke berichten wordt gebruikt.

Kleine verbetering

{title}

Veel mensen vroegen zich af waarom een bericht als belangrijk wordt gemarkeerd in de Priority Inbox. Had ik dat zelf aangegeven? Daarom verandert Gmail nu ook de zogenoemde “importance marker”. Als je erboven staat met de muis komt er nu een berichtje te staan waarom het bericht als belangrijk is gemarkeerd. Bijvoorbeeld: “Omdat je hebt aangegeven dat het belangrijk was” of “Belangrijk vanwege de mensen in deze conversatie”.

Gebruik je ook de Priority Inbox? Wat denk je dat de impact zal zijn op het gebruik van e-mailmarketing? Besteed je ook te veel tijd aan email? Laat het weten in de comments!

Jordie van Rijn
Email Marketing Consultant bij eMailMonday

Jordie van Rijn is onafhankelijk eCRM en email marketing consultant. En schrijver van het boek E-mailmarketing in 60 minuten. Een van de "50 Online Marketing Influencers to Watch" van Entrepreneur.com Hij houdt zich bezig met slimme marketing campagnes die de klantrelatie intensiveren. Hij is oprichter van het internationale platform voor selectie van email marketing service providers. Neem contact op met Jordie via zijn site: eMailMonday Twitter NL: @emailmonday Twitter Internationaal (engels): @jvanrijn Of bekijk ook emailaudience

Categorie
Tags

2 Reacties

    Anne Jan Roeleveld

    Ik maak nog niet heel veel gebruik van de priority inbox. Ik heb mezelf al een aantal jaren terug aangeleerd om de filters binnen Gmail goed in te zetten. Dat betekent dat ik in mijn inbox nu alleen maar mail binnenkrijg die echt belangrijk is. Alle nieuwsbrieven en andere niet belangrijke mails komen allemaal binnen in mijn labels die ik eens per dag of om de dag langsloop.


    9 december 2010 om 12:09
    Jasper van Weerd

    Gebruik het constant. Bevalt uitstekend.


    6 januari 2011 om 03:16

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief