Venz augmented reality: De resultaten

Venz augmented reality: De resultaten
, Twibfy
@twibfy

Eind juli 2010 is de Venz on pack augmented reality campagne gelanceerd. De campagne is gericht op kinderen in de leeftijd van 6 t/m 13 jaar. Doel van de campagne is om gebruikers op creatieve en interactieve wijze een toegevoegde waarde te bieden met het pak Venz. De campagne draait nu een kleine vier maanden en wij als makers vonden het tijd om een kleine update te geven inzake de tot nu toe behaalde resultaten.

Bezoekers

Voor de campagne is geen media ingekocht. De traffic komt puur vanaf de verpakking zelf en verder via virale verspreiding. De sitehttp://www.venz.nl/games">www.venz.nl/games heeft in de vier maanden tijd 17.618 bezoekers gerealiseerd waarvan 9.975 unieke bezoekers. 75% van het bezoek is direct; hiervan kan gezegd worden dat dit van de verpakking komt. 14% van het bezoek komt via de organische zoekresultaten van Google en de overige 11% via site verwijzingen. De site heeft 64.815 pageviews gerealiseerd waarvan 39% home, 28% game met webcam, 22% game zonder webcam, 6% highscores en 5% prijzen. Leuk detail is dat er nog steeds een stijgende trend in het bezoek zit en er wekelijks in het weekend gepiekt wordt. Hieruit kan opgemaakt worden dat mensen in het weekend het pak Venz echt op tafel zetten en meer tijd nemen voor het ontbijt wat uiteraard een logische maar wel leuke conclusie is.

1.650 deelnemers hebben hun score geregistreerd bij de game met webcam en 2.050 deelnemers hebben hun score geregistreerd bij de game zonder webcam. Naar onze mening een hoger dan verwachte rate wat betreft het percentage dat een webcam in huis heeft. Goed om te weten voor toekomstige campagnes.

Feedback

Bij registratie van de score wordt deelnemers een aantal vragen gesteld waarop met ja en nee geantwoord kan worden. Hieruit de volgende resultaten. 12% geeft aan dat dit de eerste keer is dat ze Venz hagelslag in huis hebben. 91% geeft aan wanneer er een nieuwe 3D game op de verpakking staat weer Venz hagelslag in huis te halen en 94% geeft aan de 3D game een leuke toevoeging op het pak te vinden.

Toegevoegde waarde

De resultaten so far zien er dus goed uit. Er is flink wat bezoek gerealiseerd zonder enige media inkoop. De actie wordt natuurlijk via de verpakking aangejaagd en verder doormiddel van virale verspreiding. We zitten nu al op meer dan 3.700 inzendingen dus het is wel duidelijk dat de game de gebruiker triggered de website te bezoeken en daadwerkelijk de interactie aan te gaan. Verder kan uit de resultaten opgemaakt worden dat Venz met deze actie op een entertainende wijze de interactie is aangegaan met haar gebruikers en duidelijk heeft ingespeeld op de “gaming” behoefte van deze doelgroep.


Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Leuk dat jullie de resultaten delen. Ik ben erg benieuwd wat dit gekost heeft. Kunnen jullie hier ook open in zijn?

    geplaatst op
  • Hi Richard, ik kan dit niet hier open en bloot op MF delen. Je zou me even kunnen mailen op .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken), dan kan ik je er meer over vertellen. Grtz

    geplaatst op
  • Hi David, ik heb heb ook wel interesse in wat dit gekost heeft. Interessant detail is inderdaad het webcam gebruik. Ik kan me herinneren een tijd geleden op zoek te zijn geweest naar cijfers hierover, maar die ontbraken grotendeels. Ik heb je een mailtje gestuurd.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.