Warmdraaien voor TEDxAmsterdam: Het creatieve team

4 november 2010, 08:02

TEDxAmsterdam was in 2009 de verrassing van het jaar. Binnen enkele maanden was het event bomvol (met een wachtlijst van 4500 mensen) en een sprekersprogramma dat op TED.com niet had misstaan. Dit jaar heeft de organisatie wat meer tijd gekregen om voor te bereiden. Marketingfacts is mediapartner van TEDxAmsterdam en zal op de dag zelf live verslag doen. In de aanloop naar 30 november toe, delen we enkele “behind the scenes” met jullie.

Er zijn veel nieuwe gezichten in het team. Afscheid is genomen van Alexander Klopping en Ernst-Jan Pfauth die allebei druk met nieuwe carrières zijn. Nieuwe gezichten komen vooral uit de hoek van het creatieven collectief Lev Kaupas. Daarnaast is Irene Rompa bijvoorbeeld verantwoordelijk voor de giftbag en heeft Eiso Vaandrager de TEDxAmsterdam Award in het leven groepen.

De gastenlijst van TEDxAmsterdam zit helaas alweer helemaal vol, maar er is nog wel plek voor de zogeheten. ‘challenges’. Dat zijn ideeën die het podium waard zijn. Iedereen kan inzenden en een jury zal tientallen mensen aan de gastenlijst toevoegen op basis van het door hen ingezonden idee.

Een van de toppers vorig jaar was Robbert Dijkgraaf (KNAW). In aanloop naar TEDxAmsterdam 2010 hieronder een interview met Dijkgraaf, als eerste in een serie van ‘Thought Leaders’:

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!