Agis ‘Pak die fiets’ campagne
Het einde van het jaar is inzicht en dus het moment voor zorgverzekeraars om flink campagne te voeren. Agis heeft een speciale zorgverzekering gericht op jongeren, de ‘TakeCareNow’ waarbij veel zorgverzekeringszaken online geregeld kunnen worden. Om deze doelgroep te bereiken gaat Agis het jongerenlabel promoten met een crossmediale social media campagne.
De zorgeverzekeraar heeft in de in de steden Utrecht, Almere en Amsterdam beachcruisers neer gezet. Deze fietsen zijn voorzien van een GPS zender en zijn via Twitter en Facebook te volgen. Je kunt op de actiewebsite volgen welke route de fiets heeft afgelegd en hoeveel calorieën er verbrandt zijn om die afstand af te leggen. Iedereen is vrij om de fiets te gebruiken, zo komt de fiets op meerdere plaatsen in de steden en misschien wel daarbuiten. Het is niet toegestaan om de fietsen op slot of binnen te zetten. Wie een fiets na 31 december in bezit heeft mag de fiets houden.
De campagne, genaamd Agis TakeCareNow! ‘Pak die fiets!’, doet natuurlijk erg denken aan de succesvolle campagne van Volkswagen uit 2009 ‘Pak de Polo’ . Of de Agis campagne net zo succesvol gaat worden moet nog blijken. Tot nu toe zijn de Amsterdammers het fanatiekst en hebben de meeste calorieën verbrand door de fietsen te gebruiken.