FreshCotton schakelt invloedrijke bloggers in

4 oktober 2010, 05:50

FreshCotton, een online mode webshop, publiceert in de oktober editie van Blend Managazine een editorial die bedacht en uitgevoerd is door invloedrijke bloggers. Het is in de modewereld voor het eerst dat invloedrijke bloggers op deze wijze worden ingezet. De editorial draait om kleding uit de nieuwe Selected etalage van de webshop. Voor de duidelijkheid, de collectie is dus niet door de bloggers samengesteld of gemaakt. Als non-fashionista kan ik deze het best beschrijven als “streetstyle kleding met een high-fashion twist”.

Voor de editorial, hebben de bloggers elk hun eigen passie op het gebied van lifestyle, fotografie, fashion of beauty ingebracht. Ook de modellen zijn invloedrijke internetters. Zo is Boris Veldhuijzen van Zanten, aandeelhouder van feest.je, ingezet als model.

Met het project “Selected by influentials” tracht FreshCotton haar doelgroep, “jong-volwassen, mode- bewust en kritisch”, op een krachtige manier te bereiken door invloedrijke online trendsetters in te zetten. Albert Visser, Marketing Manager van FreshCotton:

Als online store met een zeer vooruitstrevende doelgroep moet je constant nieuwe manieren zoeken om ook buiten je shop op te blijven vallen. Dit project is daar en goed voorbeeld van.

Om de geloofwaardigheid van het project te laten blijken, is er gekozen voor een aanpak waarin niet FreshCotton, maar de bloggers het verhaal van Selected vertellen, zoals is te zien in de volgende video die van het project is gemaakt:

Alle betrokkenen hebben vrijwillig aan het project meegewerkt. Het concept is bedacht door online influentials agency First.

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

1 Reactie

    MonoBrow

    Goed idee! Ik begrijp alleen niet wat Boris hiermee te maken heeft, hij valt volgens mij buiten de doelgroep…


    4 oktober 2010 om 06:59

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!