FreshCotton schakelt invloedrijke bloggers in

FreshCotton schakelt invloedrijke bloggers in

FreshCotton, een online mode webshop, publiceert in de oktober editie van Blend Managazine een editorial die bedacht en uitgevoerd is door invloedrijke bloggers. Het is in de modewereld voor het eerst dat invloedrijke bloggers op deze wijze worden ingezet. De editorial draait om kleding uit de nieuwe Selected etalage van de webshop. Voor de duidelijkheid, de collectie is dus niet door de bloggers samengesteld of gemaakt. Als non-fashionista kan ik deze het best beschrijven als “streetstyle kleding met een high-fashion twist”.

Voor de editorial, hebben de bloggers elk hun eigen passie op het gebied van lifestyle, fotografie, fashion of beauty ingebracht. Ook de modellen zijn invloedrijke internetters. Zo is Boris Veldhuijzen van Zanten, aandeelhouder van feest.je, ingezet als model.

Met het project “Selected by influentials” tracht FreshCotton haar doelgroep, “jong-volwassen, mode- bewust en kritisch”, op een krachtige manier te bereiken door invloedrijke online trendsetters in te zetten. Albert Visser, Marketing Manager van FreshCotton:

Als online store met een zeer vooruitstrevende doelgroep moet je constant nieuwe manieren zoeken om ook buiten je shop op te blijven vallen. Dit project is daar en goed voorbeeld van.

Om de geloofwaardigheid van het project te laten blijken, is er gekozen voor een aanpak waarin niet FreshCotton, maar de bloggers het verhaal van Selected vertellen, zoals is te zien in de volgende video die van het project is gemaakt:

Alle betrokkenen hebben vrijwillig aan het project meegewerkt. Het concept is bedacht door online influentials agency First.


Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Goed idee! Ik begrijp alleen niet wat Boris hiermee te maken heeft, hij valt volgens mij buiten de doelgroep...

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.