Vodafone Mobile Clicks

6 september 2010, 10:54

Ieder jaar organiseert Vodafone Mobile Clicks, met deze wedstrijd maken mobile startups kans op een hoofdprijs van €100.000,-. Vorig jaar won Layar.com de hoofdprijs. Dit jaar doen er niet alleen Britse en Nederlandse starups mee maar ook Spaanse en Portugese mobile startups dingen mee naar de hoofdprijs. Uit 160 inzendingen zijn inmiddels twintig genomineerden geselecteerd, vijf per deelnemend land. Volgende week maandag zal de jury van Vodafone Mobile Clicks bekend maken welke van de volgende vijf Nederlandse startups doorgaat naar de finale.

AED4.EU is een initiatief van UMC St. Radboud te Nijmegen in samenwerking met Max.nl. De website verzamelt, doormiddel van crowdsourcing, plaatsen waar zich in Nederland automatische externe defibrillators (AED’s) bevinden. Via de website kan men zien waar zich in de buurt een AED bevindt. Naast de website is de informatie tevens beschikbaar via de augmented reality browser Layar en doormiddel van een iPhone of Android applicatie. Doordat de informatie via mobiel internet beschikbaar is, kunnen omstanders mensen met een hartstilstand direct professioneel helpen.

QUOTE AED

Akvo Phone is een platform waarmee ontwikkelingswerkers op locatie verslag kunnen doen van het project waar ze op dat moment aan werken. Dit stelt de medewerkers in staat om snel updates te geven over het project. De updates verschijnen op de pagina van het project en worden gehost door Akvo.org. Met een sms of de Akvo telefoonapplicatie, wordt de update op dezelfde manier als een Twitter of Facebook statusupdate gedeeld.

PHOTO

QUOTE AKVO PHONE

Smart HomeCare

PHOTO

QUOTE SMART HOMECARE

Snapje oefent met kinderen met autisme hoe ze emoties moeten plaatsen in de juiste context. Snapje laat kinderen foto’s zien van mensen waar ze vervolgens een emotie bij moeten zoeken. De emoties worden uitgebeeld door geanimeerde figuurtjes die PreMo’s genoemd worden. De foto’s die in Snapje gebruikt worden kunnen door de ouders zelf in het systeem gezet worden. Hierdoor is het mogelijk om specifieke situaties na te bootsen.

PHOTO

QUOTE SNAPJE

Track and Protect is een website die de bezoeker in staat stelt om een verloren of gestolen mobiele telefoon te traceren. Hiervoor dient de gebruiker de Track and Protect software te instaleren op de mobiele telefoon. Wanneer de telefoon verloren of gestolen is kan de gebruiker via de website van Track and Protect de locatie van de telefoon achterhalen en de telefoon blokkeren.

PHOTO

QUOTE TRACK AND PROTECT

Quote m.b.t. selectie proces van Yuri van Geest

Jeroen Megens
Stagiair Marketingfacts bij Marketingfacts

Jeroen Megens volgt de opleiding Advanced Business Creation aan de Avans Hoge school ('s Hertogenbosch). De opleiding Advanced Business Creation (ABC) wil studenten opleiden tot Advanced Business Creators: afgestudeerden die hun creativiteit en innovativiteit weten in te zetten om nieuwe technologieën en nieuwe media te vertalen naar nieuwe producten en diensten. Tijdens mijn meeloopstage bij Marketingfacts wil ik vooral veel kennis op doen van online marketing en alles wat komt kijken bij online uitgeven.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!