Online en offline social networks

Online en offline social networks

“Social networks have changed some aspects of our weak tie relationships. We now have an easy route to connect to them that didn’t previously exist. In the past we would have to meet or phone them to catch up.” Het is slechts een van de conclusies die Paul Adams (@padday), Senior User Experience Researcher bij Google, heeft getrokken uit een groot onderzoek naar de invloed van social networks.Het onderzoek vind je hieronder in een presentatie, de slides zijn mét beschrijving dus je kunt er nog chocola van maken, ook:

\

Op SlideShare vind je onder de presentatie alle tekst uit het verhaal van Adams. Daar onder anderen quotes als deze:

“People try to behave rationally, they try to make objective decisions, but other factors mean that they can’t. The problem is that we all have limited access to information, and limited memory. Because of this, we have learned to rely on others to help us make decisions. We assume that other people know things we don’t. In fact, we do this so often, that we automatically look to the actions of others, even when the answer is obvious.”


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Oei Debbie.

    Enorm goede Slideshare, vooral het eerste stuk over het samenkomen van netwerken die normaliter elkaar nooit zouden ontmoeten is sterk. Hier ligt de kracht van sociale netwerken, je 'ontmoet' gemakkelijk mensen uit elkaars netwerken. Natuurlijk is dit gevaarlijk, maar ook een kans. Wat je wel en niet deelt bepaal je uiteindelijk zelf. Het is een stukje bewustzijn dat we met zijn allen moeten ontwikkelen.

    Marketingtechnisch gezien blijken sociale netwerken wel degelijk kansen te bieden. Doe je iets goed (zoals een klant uitstekend helpen) dan horen anderen daar snel over. Zo verspreid je makkelijk door verschillende netwerken en groeit je bereik exponentieel. Vooral met Twitter hebben wij op dit gebied succes. Facebook krijgen we maar niet van de groot.

    Doe je iets slechts, tjah...

    geplaatst op
  • Het punt is niet dat dat de kracht, maar dat het juist de zwakte is.

    Je kunt op netwerken als facebook amper sturen naar wie je wat stuurt. Dat je iets of wel of niet stuurt is een heel andere keuze. Dat gevoel ontwikkelen is iets dat we helemaal niet willen en als mensen ook niet kunnen, omdat we zijn gebouwd op gescheiden kleine groepen en niet op mass-broadcasting naar jan en alleman.

    Sociale netwerken bieden zeker kansen, maar de manier waarop marketeers het nu proberen is waarschijnlijk gewoon niet de juiste. Het is vooral een numbersgame, zonder dat de achterliggende theorie wel echt klopt.

    geplaatst op
  • Erg interessante Slideshare presentatie. Vooral het deel over de verschillende soorten relaties (strong ties, weak ties en temporary ties) en de gevolgen die dit heeft voor de manier waarop mensen communiceren, spreekt mij aan. Binnen sociale marketing hebben bedrijven het over het aangaan van de dialoog met klanten, maar die klanten zullen vaak in de categorie 'temporary ties' of misschien nog 'weak ties' vallen. En de interactie in deze groepen is erg gering volgens deze studie.

    Dit sluit ook aan bij mijn eigen ervaring met communitymanagement. Op het moment dat een communitygroep groter wordt, vermindert de interactie. Het opzetten van kleinere subgroepen (van mensen die elkaar al kennen) zou dan een oplossing kunnen zijn. Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen met het opzetten van subgroepen binnen bestaande grotere groepen.

    geplaatst op
  • Dit is een erg mooie presentatie :), thx for sharing.

    geplaatst op
  • Ik krijg altijd een beetje medelijden met mensen boven de 30 die social networks serieus nemen...
    Het heeft iets heel sneus.
    Zoals die mannen die door hun vrouw zijn gecastreerd en op een bakfiets door de stad rijden.

    geplaatst op
  • @Marc

    Dat zijn meestal dezelfde mensen. Op weg naar de zoveelste tweet up. Lekkere twitteren met elkaar, hihi.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.