Vergeet traditionele B2B marketing, richt je op inbound: Interview Mike Volpe

Vergeet traditionele B2B marketing, richt je op inbound: Interview Mike Volpe

Een van de grotere B2B succesverhalen komt van Hubspot, een bedrijf uit de VS. Hubspot is een leverancier van marketingsoftware en heeft een geweldige groei doorgemaakt. Vier jaar geleden startte het bedrijf met 5 werknemers. Nu zijn er 200 mensen in dienst die zich enkel richten op B2B marketing. Deze groei heeft het bedrijf bewerkstelligd door zich te richten op inbound marketing. Nu kijkt het terug op meer dan een half miljoen leads over de afgelopen 4 jaar. Voor VP marketing Mike Volpe was het een spannende tijd. In het video-interview hieronder vertelt Volpe meer.

Toen Hubspot startte richtte het zich vanaf het begin op inbound marketing. Voor Volpe is dit marketing die potentiële klanten niet stoort of onderbreekt. Denk aan zaken als blogposts, webinars en social media inzet. Eigenlijk alles dat de persoonlijke ruimte van een klant niet verstoort zoals bijvoorbeeld TV-reclames wel doen. Volpe is het op dat gebied met Seth Godin eens. Godin beweert op zijn blog: “permissie marketing is het privilege (niet het recht) om verwachte, persoonlijke en relevante berichten aan te bieden aan mensen die deze ook daadwerkelijk willen. Het onderkent de nieuwe kracht van de consument om marketing te negeren. Het begrijpt dat mensen met respect behandelen de beste manier is om hun aandacht te trekken.”

Vorig jaar hielden wij een interview met Mike over de kracht van webinars in B2B. Daarin deelde hij al met ons dat een gemiddeld Hubspot webinar duizenden (soms wel 20.000) deelnemers tegelijk aantrekt. Tja, daar kunnen wij nog wat van leren hier in Nederland. In het interview hierboven zegt Volpe:

“Mensen geloven niet dat inbound leads het gros van hun business kan zijn. Wij hebben bewezen dat dit niet waar is. Wij hebben gemerkt dat inbound leads over het algemeen kwalitatief beter zijn en ook een betere conversie opleveren. Natuurlijk begrijp ik dat het moeilijk is om daarvan ook het management te doordringen. Toch zal het initiële succes ook het management uiteindelijk overtuigen van deze nieuwe manier van B2B marketing bedrijven.”

Tijdens het B2B Marketing Forum -Marketingfacts is mediapartner- op 15 maart zal Mike Volpe beschrijven wat de voordelen zijn van inbound marketing. Hij vertelt wat de ideale structuur van een moderne marketingafdeling is en aan welke kwaliteiten medewerkers moeten voldoen om ware professionals in inbound marketing te worden.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.