Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Mariëlle Krouwel, CMO NN Group, over merkbouw, emotie en de lange adem van marketing

Ook in B2B draait alles om mensen, stelt Mariëlle Krouwel. Tijdens haar keynote op de NIMA B2B Xchange 2025 laat ze zien hoe merken in een rationele wereld juist met emotie harten veroveren. Ze pleit voor langetermijn merkbouw, menselijke marketing en durf om gevoel toe te laten als krachtig concurrentievoordeel in een tijdperk van data en AI.

Van lone wolf naar strategisch partner: 5 tips om als B2B-marketeer in 2026 meer impact te maken

Zo maak je als B2B-marketeer in 2026 echt impact met minder ruis en meer focus.

Je doelgroep wil vandaag niks van je. En morgen ook niet.

Stel je voor je organiseert een feestje. Je huurt een DJ in, zet de champagne koud, opent de dansvloer. En dan komt 95% van de genodigden niet opdagen. Wat doe je? Blijf je zingen alsof je leven ervan afhangt? Welkom in de wereld van B2B-marketing.

Het meestvoorkomende probleem in B2B-marketing

Succesvolle B2B-marketing is geen jacht, maar een hofmakerij. Het draait niet om snel scoren, maar om langzaam verleiden. Droomklanten laten zich niet overtuigen door oppervlakkige gesprekken, maar wél door ze oprechte aandacht, waarde en vertrouwen te geven.

Geheimen uit het Romeinse Rijk: marketingstrategieën die nu nog steeds werken

Rome, het bruisende hart van een rijk dat zich uitstrekte van Engeland tot Egypte. Een plek waar gladiatoren vochten voor roem, aquaducten zorgden voor stromend water, en marketeers… tja, geen TikTok of CRM-tools hadden. Toch waren ze verrassend creatief in hun marketingaanpak.

Contentmarketing in B2B: Op het juiste moment exact de juiste content (interview Freek Janssen)

Moeten we dit niet op een andere manier vertellen? Moeten we dit niet leuker, verhalender of creatiever maken?

B2B-marketing leiders na lastig jaar optimistischer

B2B Benchmark report van LinkedIn: optimisme over komend jaar, marketingsector loopt voorop bij adoptie AI.

Hoe stel je een B2B marketingplan op?

Bij de start van een nieuw jaar, is het hebben van een solide B2B marketingplan belangrijk. Michan Katerbarg deelt zijn aanpak.

De invloed van Marketing- en Communicatietrends op de verzekeringswereld

De wereld van verzekeraars en intermediairs is voortdurend in beweging, gedreven door technologische vooruitgang en een veranderend landschap van consumentengedrag.

Hoe ziet jouw marketingplan voor 2024 eruit?

2024 ver weg? Het is alweer oktober. Dit is voor veel marketeers de tijd waarin de marketingplannen voor komend jaar worden vastgesteld. It better be good. Geheimtip: focus op je ICP.

Hoe kom je als B2B-marketeer in contact met je klant?

Een gesprek met je klant kan als B2B-marketeer ontzettend waardevol zijn. Toch gebeurt dit weinig. Collega's weerhouden je ervan of je legt jezelf te hoge eisen op. Hoe kom je nou op een laagdrempelige manier met je klanten in contact?

Links-rechts-bias, omdat al het goede van links komt

Volg Obama, Coolblue en de Snollebollekes om het vertrouwen te vergroten en zo je conversie te verhogen.