De social media strategie van Kellogg’s met Miles Melman
“Now that my diet’s changed, I’m a lot less irritable.” Kellogg’s heeft de Britse alien Miles Melman gerecruteerd als ambassadeur van Raisin Bran Crunch, een van de cornflakes varianten die zo heerlijk zijn voor ontbijt (december 2009, via: Reclamewereld). De alien is ‘mild-mannered’ tegenwoordig, vroeger at hij mensen maar nu is hij dus over op een ander dieet: cornflakes. Jammie. De video staat strak van de onderkoelde Britse humor, is 250.000 keer bekeken en ambassadeur Melman heeft een eigen (niet bepaald actieve) Facebook fanpage (meer op Funnycommercialsworld). Bekijk hieronder de video:
De alien heeft een eigen fanpage op Facebook, een eigen fanclub op YouTube en een eigen breakfastclub, alweer op Facebook. Hier vind je de credits van de campagne (gemaakt door Leo Burnett), die dus al enige tijd draait.
Het filmpjes is in twee maanden tijd 300.000 keer bekeken. Maar het blijft tot nu toe bij 1, zo lijkt het. En wat Kellogg’s er verder mee wil, is me ook niet helemaal duidelijk. Het filmpjes is geweldig, maar de social pages stromen niet over van de activiteit.
Ties, ik vind hier dus echt geen hol aan.
@Remco: Kun je iets uitgebreider vertellen waarom je hier precies geen “hol” aan vindt?
Gewoon #nietgrappig. Daarover kun je van mening verschillen. Mislukte campagne!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!