Tweakers website van het jaar 2009

27 november 2009, 05:41

Uitslag verkiezing website van het jaar 2009

Categorie Beste Populairste
Auto en Vervoer Marktplaats auto’s ANWB.nl
Carrière Bijbanen.nl Monsterboard.nl
Communities Girlscene.nl Hyves.nl
Entertainment YouTube Youtube
Financiën Rabobank.nl ING.nl
Games OnlineSoccerManager.nl Zylom.com
Telecom SMScity.com SMScity.com
Overheid VROM Van A naar Beter
Nieuws en Informatie Tweakers.net Nu.nl
Onderwijs Hogeschool Utrecht Scholieren.com
Zoeken en Vinden Google.nl Google.nl
Ecommerce iBood.nl iBood.nl
Sport PSV.nl PSV.nl
Wonen Funda Funda
Vrije Tijd Zoover Inpakken en Wegwezen
TV & Radio Nederland.FM UitzendingGemist.nl
Goede doelen Kika.nl Kika.nl
Mens en Gezondheid Smulweb.nl Receptenweb.nl
Dating Gay.nl Relatieplanet.nl
Vergelijken Tweakers.net Pricewatch Tweakers.net Pricewatch
Weer en Verkeer Google Maps Buienradar.nl

Tweakers.net is gisteravond tijdens de uitreiking van de Website van het Jaar-verkiezing als winnaar uit de bus gekomen. Tweakers.net laat hiermee andere genomineerde sites als Google, Markplaats en Hyves achter zich en ontving daarnaast ook nog eens de prijs voor beste site in de categorie nieuws en informatie en vergelijken.

Hoofdredacteur Wilbert de Vries stelt in het persbericht van Tweakers dat de bewuste verbreding, de investering in de redactie en achterliggende formule en de grote stappen die men gezet heeft met de Pricewatch-product- en prijsvergelijker zich nu beginnen terug te betalen.

Alle winnaars en in het bijzonder de Tweakers-crew hartelijk gefeliciteerd!

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

13 Reacties

    mgvandenbroek

    Het zijn er nogal wat, die websites van het jaar. Persbericht:

    iBOOD, Webwinkel van het jaar 2009.

    De website van onlinewinkel iBOOD is in de categorie e-commerce gekozen tot de beste site van het jaar 2009. De ‘Website van het jaar’ is de grootste nationale publieksprijs die jaarlijks uitgereikt wordt. Het publiek, bestaande uit 1,3 miljoen internetters, heeft iBOOD tot winnaar uitgeroepen. De verkiezing voor de beste internetsite vindt mede plaats op basis van de Marktmonitor van de STIR (Stichting Internetreclame). De organisatie van de verkiezing is in handen van het vooraanstaande online marktonderzoeksbureau MetrixLab en internettijdschrift Emerce.

    Goed resultaat

    “We zijn enorm vereerd met deze uitkomst. Aan deze verkiezing deden dit jaar 20 webwinkels mee. Daarbij zijn grote concerns als o.a. Wehkamp, Marktplaats.nl en Bol.com. Onze webwinkel heeft elke dag één superaanbieding. De iBOOD-community bestaat uit een grote groep frequente gebruikers en bespreekt dagelijks de aanbieding op onze website. Deze gebruikers zijn veelal productkenners, koopjesjagers en consumenten die veel waarde hechten aan de gebruikerservaringen van andere kopers en aan prijsvergelijking doen. Wij introduceerden dit concept in 2005 en vinden het fantastisch dat wij als ‘nieuwkomer’ zo goed scoren bij het publiek. In 2010 hebben we van alles in petto om onze webwinkel nog verder te verbeteren. Wij zijn enorm blij met deze prijs, terwijl we ons tevens realiseren dat het altijd beter kan. Daaraan werken we dan ook hard, aldus Joran Prinssen, CEO van iBOOD.

    Feitelijk scoort het publiek

    Prinssen vervolgt: “Feitelijk horen onze klanten op het erepodium te staan. Aan hen hebben we ons succes te danken. Het publiek bezoekt ons, koopt de producten en stemt. Wij zien het publiek ook als onze ambassadeur. In termen van marketing is dit resultaat eveneens een fantastische score. Want na deze verkiezing zal er nog meer over iBOOD gepraat worden. De mensen die als ambassadeur voor iBOOD optreden, geven een gebruikersoordeel dat daardoor realistisch is.

    Al eerder in de prijzen

    iBOOD kreeg al eerder een fel begeerde prijs. Vorig jaar, in augustus 2008, werd de titel ‘Test Winnaar’ van het gerenommeerde Duitse blad ComputerBild verworven. Met meer dan 900.000 lezers is ComputerBild het grootste computermagazine van Duitsland.

    Internetwinkelen steeds belangrijker

    Onderzoeksbureau Blauw stelt vast dat Online winkelen steeds belangrijker wordt. De Nederlandse markt voor online winkelen omvat in 2008 circa 5 miljard euro. Nederland is daarmee relatief gezien een koploper op het gebied van internetaankopen. In opdracht van het RTL-programma ‘Wat vindt Nederland?’ deed onderzoeksbureau Intomart GfK juist vorige week onderzoek naar de internetaankopen voor de komende feestdagen. Op de stelling van Intomart GfK ‘Ik koop de meeste cadeaus voor sint en kerst dit jaar online’ antwoordt 11% met ‘ja’.


    27 november 2009 om 06:27
    mgvandenbroek

    En nog een

    SMScity.com Website van het Jaar 2009 in categorie Telecom

    Nijmegen, 27 november, SMScity.com is door het Nederlandse publiek verkozen tot Website van het Jaar 2009 in de categorie Telecom. SMScity.com won binnen deze categorie zowel de prijs voor ’Beste Website’ als ‘Populairste Website’. Dit werd gisteravond bekendgemaakt tijdens een feestelijke uitreiking van De Website van het Jaar verkiezing in Hotel de Goudfazant te Amsterdam.

    De Website van het Jaar verkiezing op http://www.websitevanhetjaar.nl is de grootste internationale People’s Choice Award en wordt jaarlijks georganiseerd door online marktonderzoeksbureau MetrixLab en Emerce. Dit jaar telde de verkiezing meer dan 1.3 miljoen stemmen. SMScity werd in de categorie Internet & Telecom verkozen boven websites als XS4ALL.nl, Bellen.com en T-Mobile.nl.

    Robin Weesie, CEO SMScity: ‘Wij zijn erg trots dat we dé publieksprijs op online gebied hebben gewonnen. SMScity heeft in de afgelopen jaren een snelle groei meegemaakt en heeft hard gewerkt aan het professionaliseren van de organisatie. Als gevolg daarvan hebben we onder andere een vernieuwde website gelanceerd die wat betreft uitstraling beter past bij onze doelgroep. We kunnen geen betere erkenning voor onze website bedenken dan deze prijs.’

    SMScity lanceert begin januari 2010 ook een geheel vernieuwde zakelijke website met tal van SMS toepassingen voor de zakelijke markt.


    27 november 2009 om 06:30
    evroekel

    En deze dan ook maar 😉

    Tweakers.net uitgeroepen tot Beste Website van het Jaar van Nederland

    Amersfoort, 27 november 2009 – Tweakers.net is donderdagavond tijdens de uitreiking van de Website van het Jaar-verkiezing als grote winnaar uit de bus gekomen. De grootste consumentenelektronica- en technologiesite van Nederland mag zich een jaar lang ?Beste Website van het Jaar? noemen.

    Tweakers.net laat hiermee andere genomineerde sites als Google, Markplaats en Hyves achter zich. In voorgaande jaren werden eerder Google en Hyves uitgeroepen als Beste Website van het Jaar. Niet alleen is Tweakers.net uitgeroepen tot website van het jaar, ook ging de technologiesite aan de haal met de titel beste nieuwssite en beste vergelijker.

    “Tweakers.net is uiteraard erg blij met deze erkenning”, zegt Wilbert de Vries, hoofdredacteur van Tweakers.net. “We timmeren nu ruim tien jaar aan de weg en hebben enkele jaren geleden bewust de verbreding opgezocht. Niet alleen hebben we fors geïnvesteerd in de redactie en achterliggende formule, ook hebben we grote stappen gezet met onze Pricewatch-product- en prijsvergelijker. Deze inspanningen beginnen zich nu terug te betalen.”

    Behalve de overall winnaar is Tweakers.net ook in de categorieën Nieuws & Informatie en Vergelijk in de prijzen gevallen. “Nadat we in 2008 werden uitgeroepen tot ‘beste nieuwssite’, zijn we ook dit jaar verkozen tot beste website in de categorie Nieuws, aldus De Vries. Dit jaar waren we voor het eerst genomineerd in de categorie Vergelijk. Door alle vernieuwingen in onze Pricewatch de afgelopen tijd, was deze nominatie in onze ogen meer dan terecht. Dat we als nieuwkomer in deze categorie ook meteen hebben gewonnen, onderstreept dat we ook met onze vergelijker de juiste weg zijn ingeslagen.

    We hadden onszelf al bewezen op het gebied van computerhard- en software en drukken nu aantoonbaar ook ons stempel op de elektronica-, games- en mobiele telefoniemarkt, aldus De Vries. Het feit dat we als algemene winnaar uit de bus zijn gekomen, is een aangename verrassing en een beloning voor onze inzet en ambitie.

    De Website van het Jaar-verkiezing is een jaarlijks terugkerend initiatief, waarbij Nederlandse consumenten hun stem kunnen uitbrengen op de in hun ogen beste website in diverse categorieën. Tweakers.net concurrerende in de genomineerde categorieën Nieuws en Vergelijk met bekende namen als Nu.nl, Telegraaf.nl, Kieskeurig.nl, Vergelijk.nl en Beslist.nl. In de categorie Community, waar Tweakers.net ook was genomineerd, greep de technologiesite net mis.


    27 november 2009 om 06:36
    Jon

    Dankje Erik! (ook voor de klikbare winnaars, dat zijn ze bij Websitevanhetjaar.nl vergeten).


    27 november 2009 om 06:55
    Stijn Kruijssen

    Gefeliciteerd aan alle winnaars! Goed dat hier alle links staan inderdaad, jammer dat dat op websitevanhetjaar.nl niet zo is. Vond het ook een beetje vreemd dat genomineerden werden uitgenodigd om de uitreiking bij te wonen à 300 euro per persoon (minimaal 5 personen).


    27 november 2009 om 09:07
    Gijs Vroom

    @Stijn

    Stijn, om de avond te bekostigen hebben we tafelplaatsen verkocht. We maken geen winst.


    27 november 2009 om 09:32
    Stijn Kruijssen

    @Gijs: Bedankt voor je reactie, ik zou persoonlijk zelf dan liever zien dat er geen 3-sterren kok is maar gewoon een wat grootschaligere borrel zodat je echt heel online uitgevend Nederland bij elkaar krijgt. Er zijn denk ik voldoende sites die niet met 5 man willen/kunnen komen en/of daar 1.500 euro voor over hebben. Maar wellicht dat anderen deze opzet wel beter vinden.


    27 november 2009 om 09:45
    Gijs Vroom

    @Stijn

    Dank voor je feedback. Er is inderdaad een idee om er een feest aan vast te plakken wat vrij toegankelijk is, of tegen een redelijke entreeprijs. Men kan dan zelf beslissen mee te eten of niet.


    27 november 2009 om 10:37
    Niels Willems

    Het is nog een koopje in vergelijking met de Thuiswinkel Awards.

    Wij hebben niet gewonnen maar Tweakers zat bij ons in de categorie en was natuurlijk de favoriet. Alle winnaars gefeliciteerd.


    27 november 2009 om 12:10
    evroekel

    @Gijs: op naar een vernieuwde websitevanhetjaar feest in 2010 😉


    27 november 2009 om 15:53
    Jeroen Derwort

    Wij hebben ook gewonnen, OSM is beste Games site van Nederland!

    Ik heb dus niets te klagen, maor op de uitreiking was ik niet aanwezig, om de reden die Stijn aangeeft. 300 euro p/p betalen nadat je tienduizenden gratis leads hebt weggegeven, ging me net iets te ver. Een laagdrempeliger feest lijkt me veel leuker.


    28 november 2009 om 15:11
    Jayhawk

    In a research proposal (i.e., for a specific postdoc), what is the appropriate length of time for revising a dissertation for publication? My instinct is, for a 3-year program, to devote 2 years to reiioisn/publvcation, and one year to the new research project. Is this too slow, too fast, too hot, too cold, or just right?


    11 juli 2016 om 23:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!