DSBTheMovie – een week later

3 november 2009, 09:41

{title}

Vorige week zijn Matthijs van den Broek en ik gestart met DSBTheMovie. Een project waarvan wij dachten dat het langzaamaan zou gaan groeien en waarmee we een goede case over crowdsourcing konden opbouwen. Misschien zouden we, zo hadden we besproken, zelfs de pers hiermee halen.

Maar wat gebeurde er, we hadden een aantal groepen aangemaakt en accounts op diverse social media sites en communities. Een enthousiaste journalist van Quotenet zag de DSBTheMovie Group op Linkedin staan. Dat leidde tot een telefoontje en dezelfde dag stond dsbthemovie.nl op hun website.

Het effect

Vanaf toen ging het in een stroomversnelling en hebben we bijna alle landelijke media gehaald.

Nog steeds komen er interviewaanvragen binnen en zijn we zelfs benaderd door een omroep voor een eventuele samenwerking bij de uiteindelijke publicatie van de film. Natuurlijk kei-interessant om dit mee te maken als PR-consultant. Als je een dergelijke media-aandacht voor een klant genereert dan zal een huwelijksaanzoek van de kant van je klant niet uitblijven. Maar voor het project is het ook goed.

Want, we hebben crowd nodig. Veel crowd om dit project tot een succes te brengen.

De crowd zal uiteindelijk de film gaan schrijven, spelen, monteren en produceren. Wij hopen zelf vanaf de zijlijn alleen maar te motiveren en te stimuleren.

Logo

De eerste opdracht, het ontwerpen van een logo, is al succesvol verlopen. Maar liefst 42 inzendingen in zo’n korte tijd. Dat schept verwachtingen voor het vervolg van het project. Vandaag kan er gestemd worden op de logo’s via deze site en de opkomst is al vergelijkbaar met provinciale verkiezingen.

Tune/Soundtrack

De tweede opdracht is vanochtend bekend gemaakt, het maken van een tune/soundtrack die we voor de film nodig hebben. Deze opdracht gaat drie weken duren en we krijgen al reacties van mensen die dit serieus gaan oppakken.

Morgen gaat een derde opdracht van start en deze is voor een grotere groep interessant om aan mee te doen. Hou de website dsbthemovie.nl in de gaten om meer te lezen over deze opdracht.

Vacature

Onze grootste uitdaging ligt nu in het vinden van vakmensen uit de film- en documentairewereld die de coördinatie van de volgende deelprojecten professioneel kunnen oppakken. Op dit moment zoeken we een ervaren scriptschrijver/scenarioschrijver. Wij zijn tenslotte (nog) geen filmexperts.

Jan Willem Alphenaar is trainer en consultant voor het inzetten van LinkedIn voor marketing en advertising. Als LinkedIn Trainer traint hij organisaties in Europa. Met zijn bedrijf Next Business Academy ondersteunt hij organisaties op het gebied van Social Selling, Advertising, Lead Generation en Content Marketing. Hij schreef meerdere (e-)boeken over social media. Begin 2016 ontwikkelde hij het P.E.A.S. (c) Model voor Social Selling met LinkedIn. Ondertussen wordt deze aanpak door meer dan 210 (inter-)nationale organisaties toegepast.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Gerrit

    Prachtig project zeg.


    3 november 2009 om 14:29
    Remco Vroom / ZOSOCIAAL.nl

    Mannen ik vind het een geweldig voorbeeld van crowdsourcing en een nog veel beter voorbeeld

    van storytelling. Ben het met Raymond eens dat het waarschijnlijk een heel moeilijk project wordt om te

    managen maar als jullie het eenmaal rond hebben dan is het echt briljant. Nu alvast hulde voor het resultaat tot zover…

    Ik kijk uit naar de vorderingen…


    3 november 2009 om 18:21

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!