Zadan.nl op 1 november live, maar waar gaat het over?

5 oktober 2009, 07:15

http://www.zadan.nl/index.php

Concept;

1 november 2009 wordt het nieuwe blog-portal www.zadan.nl gelanceerd

Zadan.nl (Japans voor conversatie) wordt de brug tussen prive-blogs (280.000 in NL) en commerciële nieuwsblogs.

Veel privé-bloggers (280.000 in Nederland) hebben interessante informatie, een scherpe pen, nieuws of andere

content te delen maar geen bereik.

Daarnaast zijn de afgelopen jaren commerciële nieuwsblogs enorm in opkomst en door hoge bezoekersaantallen een

interessant medium geworden voor adverteerders. Feit is dat deze commerciële blogs vooral werken met een eigen

redactie.

Het principe van Zadan wordt dat iedereen die een Zadan-account aanmaakt zelf content-items mag uploaden op

een breed gedragen platform met veel traffic. Anders dan bij bv. You-tube mogen content-items bestaan uit foto-

materiaal, video, tekst of verwijzingen naar andere sites.

Na beoordeling door de Zadan-moderators (geen porno, geweld, racisme of discriminatie) wordt het Zadan-item

gepubliceerd op Zadan.nl en doet een Zadan-redacteur die week mee voor de Zadan-weekprijs.

Dus naast erkenning en bereik voor een Zadan-redacteur zijn er elke week prijzen te winnen. Prijzen worden

beschikbaar gesteld door onze sponsorpartners.

USP’s van Zadan

• Een commercieel blog waarbij niet wordt gewerkt met een eigen team van redacteuren. In plaats daarvan werkt

Zadan met oneindig veel redacteuren.

• Iedereen die zich registreert mag items plaatsen en ontvangt daarvoor een beloning naarmate een item als beste

wordt gelezen.

• Sponsorpartners participeren niet alleen middels advertenties maar ook door het beschikbaar stellen van

prijzen/giveaways

Doelgroep

• HBO+

• 18-40 jaar

• Bekend met internet en Blogs

• 80% Man

Planning (zie attachment met diverse screenshots)

1 sep

prelaunchsite

1 okt

triggersite

1 nov

launch www.zadan.nl

Sponsorpartners;

Logitech (Electronica en PC Periphals)

Shirts & Cappuccino (kleding)

Play like a Champion (Online voetbalquiz –portal)

Lucas Bols (alcoholische likeuren en gedistilleerd)

VDS Automotive Services (import en afhandeling exclusieve automobielen)

Politie Haaglanden

Overig;

Zadan is een initiatief van Thijs Pitlo.

Thijs Pitlo (1973, gehuwd, drie kinderen) is al sinds 1999 actief op het internet en is,

naast zijn Zadan-concept, commercieel directeur bij internetbedrijf Interactief Mediahuis in Den Haag.

Interactief Mediahuis maakt deel uit van Thieme GrafiMedia Groep.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!