Zadan.nl op 1 november live, maar waar gaat het over?
http://www.zadan.nl/index.php
Concept;
1 november 2009 wordt het nieuwe blog-portal www.zadan.nl gelanceerd
Zadan.nl (Japans voor conversatie) wordt de brug tussen prive-blogs (280.000 in NL) en commerciële nieuwsblogs.
Veel privé-bloggers (280.000 in Nederland) hebben interessante informatie, een scherpe pen, nieuws of andere
content te delen maar geen bereik.
Daarnaast zijn de afgelopen jaren commerciële nieuwsblogs enorm in opkomst en door hoge bezoekersaantallen een
interessant medium geworden voor adverteerders. Feit is dat deze commerciële blogs vooral werken met een eigen
redactie.
Het principe van Zadan wordt dat iedereen die een Zadan-account aanmaakt zelf content-items mag uploaden op
een breed gedragen platform met veel traffic. Anders dan bij bv. You-tube mogen content-items bestaan uit foto-
materiaal, video, tekst of verwijzingen naar andere sites.
Na beoordeling door de Zadan-moderators (geen porno, geweld, racisme of discriminatie) wordt het Zadan-item
gepubliceerd op Zadan.nl en doet een Zadan-redacteur die week mee voor de Zadan-weekprijs.
Dus naast erkenning en bereik voor een Zadan-redacteur zijn er elke week prijzen te winnen. Prijzen worden
beschikbaar gesteld door onze sponsorpartners.
USP’s van Zadan
• Een commercieel blog waarbij niet wordt gewerkt met een eigen team van redacteuren. In plaats daarvan werkt
Zadan met oneindig veel redacteuren.
• Iedereen die zich registreert mag items plaatsen en ontvangt daarvoor een beloning naarmate een item als beste
wordt gelezen.
• Sponsorpartners participeren niet alleen middels advertenties maar ook door het beschikbaar stellen van
prijzen/giveaways
Doelgroep
• HBO+
• 18-40 jaar
• Bekend met internet en Blogs
• 80% Man
Planning (zie attachment met diverse screenshots)
•
1 sep
prelaunchsite
•
1 okt
triggersite
•
1 nov
launch www.zadan.nl
Sponsorpartners;
•
Logitech (Electronica en PC Periphals)
•
Shirts & Cappuccino (kleding)
•
Play like a Champion (Online voetbalquiz –portal)
•
Lucas Bols (alcoholische likeuren en gedistilleerd)
•
VDS Automotive Services (import en afhandeling exclusieve automobielen)
•
Politie Haaglanden
Overig;
Zadan is een initiatief van Thijs Pitlo.
Thijs Pitlo (1973, gehuwd, drie kinderen) is al sinds 1999 actief op het internet en is,
naast zijn Zadan-concept, commercieel directeur bij internetbedrijf Interactief Mediahuis in Den Haag.
Interactief Mediahuis maakt deel uit van Thieme GrafiMedia Groep.