Discovery Channel lanceert online Gameshop

22 september 2009, 05:41

{title}Discovery Channel zou met deze gameshop ‘de eerste televisiezender’ met online een aanbod van games zijn. Gisteren maakte ‘dé mannenzender’ een samenwerking bekend met 12Game.Com. Uit het persbericht: “In lijn met de unieke mannenpropositie van Discovery Channel, biedt de Discovery Gameshop een selectie van echte mannengames voor de populaire platforms zoals Playstation 3, Xbox360, Wii en PC. De Discovery Gameshop biedt zowel kijkers als adverteerders een complete winkel en promotieplatform in de vertrouwde look & feel van Discovery Channel.”

De gameshop van Discovery biedt een totaal aanbod van games aan, waaronder 1st Person Shooters, Sportgames, Racegames, RPG’s en RTS-spellen. De Gameshop wordt ondersteund met televisiecommercials om de mannen naar de shop te krijgen. Allard Ruyl, Commercieel Directeur bij Discovery Networks Benelux:

“Wij zien een sterke match tussen game aanbieders en onze kijkers. […] Kijkers reageren massaal op reclamecampagnes zoals prijsvragen en online competities. Wij geloven in de sterke combinatie van een gevestigde online winkel en ons brede communicatieplatform op zowel televisie als internet. Deze partnership is een logische nieuwe stap in de nauwe samenwerking van Discovery Networks met de game-industrie.”

Martijn van Valen, CEO bij 12Game.Com: “Wij zijn verheugd dat we onze activiteiten verder uit kunnen breiden in samenwerking met Discovery Channel. De brand van Discovery Channel sluit perfect bij onze brand aan en daarom kijken wij uit naar een succesvolle samenwerking met deze populaire TV zender.”

Gebruik dan geen quotes in het persbericht, want dit hebben beide heren natuurlijk nooit op deze manier gezegd. De authenticiteit is zo ver te zoeken en dat doet geen goed aan de kracht van de boodschap, die toch al flinterdun is. Want online games verkopen aan mannen met een partner die daarin gespecialiseerd is, dat lijkt me geen ál te ingewikkelde stap om te nemen…

{title}

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Rene Sebastian

    Ook al is de link makkelijk te gokken, een link in het complete artikel zou erg handig zijn!


    22 september 2009 om 07:11
    Allesovermobielinternet

    Eigenlijk een soort van affiliate concept (whitelabel) dus?!

    In elk geval kan ik dit soort ontwikkelingen enkel aanmoedigen, als je weet dat een groot deel van je sitebezoekers ook nog eens diehard gamers zijn… Waarom zou je dan al dat potentie laten liggen?

    Ik vraag me alleen wel af waar Discovery de lijn gaat trekken? Ik ‘gok’ dat veel van de Discovery kijkers ook fervente outdoor mensen zijn. (ultimate survival, survivorman, etc.) Wanneer opent de Discovery outdoor kledingshop? 😉


    22 september 2009 om 07:52
    Rishi Bhugwansing

    Het is erg goed dat discovery hier op inspeelt. Echter, hoop ik dat ze er een substore van maken zoals voor Animal Planet en TLC. De link tussen Discovery en gaming is niet duidelijk voor de consument. Een tv-programma over games en gamers zou de associatie kunnen versterken.


    22 september 2009 om 08:10
    mgvandenbroek

    @Rene Sebastian: Je hebt helemaal gelijk, de link is nu toegevoegd!


    22 september 2009 om 08:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief