The eDay after: Interview Gijs Vroom (Emerce)

18 september 2009, 09:13

Op een drukke eDay 2009 (1500+ bezoekers) spreken we Gijs Vroom (uitgever Emerce) over de veranderingen van eDay voor afgelopen editie, over eDay 2010 en over de vraag: “Wat is nu leuker, een magazine maken of eDay organiseren?” Belangrijker vraag: “Gijs Vroom, wat wil je eigenlijk worden als je groot bent?”

Patrick Petersen
Senior Online Marketeer en transitie, multi-trainer, auteur, spreker bij AtMost(TV) en @Onlinemarketeer

Vreemde eend Adriaan Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, internationaal spreker en trainer-docent (Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in een focus op pragmatische inspiratie. Senior online strateeg, crossmediaal transitie marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht. Petersen voltooide recentelijk masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, die hem brachten tot de integratiemodellen van doel-gerichte digitale engagement, de inzet van augmented en virtual reality en de moderne contentstrategie. Deze inzichten hebben hem tevens tot bestseller auteur gemaakt. Hij deelt graag zijn inzichten op gebied van groeien en innoveren van de marketingmix van de toekomst. Petersen is door Bureau Meltwater getipt als nummer 1 contentmarketeer en top 10 marketinginfluencer. De excentrieke Petersen komt uit een ondernemers- en acteursfamilie en is een ver verleden actief geweest als acteur in onder andere Flodder, ZwartBoek en Jackie Chan’s Who am I.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Wim van Wingerden

    Ik vond eDay dit jaar nogal tegenvallen qua programma….Eigenlijk het enige pluspunt is dat ze weer terug waren in de Van Nelle, maar je kon erg goed merken dat er veel minder budget was dan voorgaande jaren…


    18 september 2009 om 13:11
    Gijs Vroom

    Wim, ben je wel geweest? We kunnen je niet vinden op de bezoekerslijst.

    We hebben ook niet gekort op budget?


    18 september 2009 om 19:46
    Wim van Wingerden

    @ Gijs: Ja, ik ben zeker geweest….. Als je niet op budget gekort hebt, dan heb je zeker je sprekers veel meer getaald en bezuinigd op de rest, want catering was zeer matig (veel minder dan voorgaande jaren), geen RFID-chips met alle leuke bijkomende diensten dit jaar, slecht geluid, parkeren op een achterafterreintje waar zelfs de Spartasupporters nog niet durven te komen, slecht geluid, om maar een paar dingen te noemen….


    21 september 2009 om 05:05
    Gijs Vroom

    @ Wim,

    Goede feedback is welkom, maar de feiten spreken je argumenten in dit geval tegen, ben ik bang. Wellicht is het perceptie, maar je claim rond budget is geheel ongegrond. Catering niet op bezuinigd – zelfs wat extra besteld en door topcateraar O7, RFID hebben we de eerste twee jaar gedaan, maar doen we al jaren niet meer, geluid in de hoofdzaal is het beste wat we gehad hebben, (de conversationszaal galmde wel erg en is verbeterpunt, maar dat kwam niet door budget want we hadden juist extra uitgetrokken voor meer audio aangezien we een veel omvangrijker programma hadden met vier sessies tegelijkertijd), parkeren op Sparta doen we al jaren en is bij grotere events gebruikelijk bij de Van Nelle.


    22 september 2009 om 19:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!