Marketeers verwachten sterke toename social media marketing

23 september 2009, 03:21

Uit het onderzoek blijkt dat er in 2014 van het totale marketingbudget bijna 14 procent zal worden geïnvesteerd in social web-marketing, tegenover de 3 procent van het budget dat er nu aan gespendeerd wordt. Het in kaart brengen van de doelgroep is een van de belangrijkste redenen voor managers tot het verhogen van het budget.

Hilversum – De enquête is gehouden onder 511 marketingmanagers die aangesloten zijn bij de American Marketing Association. Zij zien een sterke groei in de markt van geïntegreerde marketing en customer engagement, waarbij sterk gebruik zal worden gemaakt van social web-marketing. In vijf jaar zal het budget daarvoor dan ook van 3,5% groeien naar 13,7% in 2014.

De verhoging van het marketingbudget voor social web-marketing wordt verklaard door de interesse in de opkomst van sociale netwerken (65% van de ondervraagden), foto’s en video’s delen (52%) en de komst van het bloggen (50%). Aan de hand van deze middelen willen ondernemingen een gerichtere acquisitie voeren, producten lanceren, inzicht krijgen in de markt en een duurzame relatie met de klant onderhouden.

http://www.marketingtribune.nl/perstribune/cmo-ziet-budget-voor-social-web-marketing-in-vijf-jaar-verviervoudigen-expe/

Blabla

http://www.marketingpower.com/ResourceLibrary/Documents/AMA_Surveys/cmo_survey_highlights_8.09.pdf

http://www.marketingpower.com/ResourceLibrary/Documents/AMA_Surveys/cmo_survey_topline_report_8.09.pdf

http://bit.ly/4nxBkz

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!