SparkCast: Interview met Andrew Grill

15 juni 2009, 06:48

{title}Tijdens Mobile Monday Amsterdam interviewde ik Andrew Grill na zijn presentatie. De Australische Brit is expert op het gebied van mobile advertising. In hoog tempo vuur ik diverse vragen op Grill af en krijg ik nog heldere antwoorden ook. Het interview beschrijft onder meer:

  • De veranderende rol van reclame (of volgens Andrew: het einde van reclame);
  • De evolutie van de mobiele telefoon;
  • Definitie en voorbeelden van mobile marketing 2.0;
  • Diverse praktische voorbeelden van goede toepassingen en apps;
  • Is er toekomst voor de mobiele browser?
  • Tips om het senior management te overtuigen van de kracht van mobile marketing;
  • Google’s focus op mobiel (waaronder de Android, Google Maps en de G1);
  • Grill’s visie over mobile marketing.

Bekijk ook het interview als vodcast. Beluister of download de SparkCast of meld je aan voor het gratis podcast abonnement op iTunes (open eerst iTunes).

Klaas Weima
Founder & Managing Director bij Energize + CMOtalk

Klaas (1976) is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de boeken Aandachtsmarketing, Verdiende aandacht en Webvertising. De eerste twee boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketingliteratuurprijs. Verder is hij oprichter van Energize, een merkactivatiebureau dat ambitieuze merken helpt bij het genereren van verdiende aandacht. Hij adviseerde meer dan 100 merken op het gebied van marketingstrategie, branding, digitale marketing en merkactivatie. Hij maakt sinds 2008 podcasts en is host van de bekroonde podcast CMOtalk, waarin hij maandelijks Chief Marketing Officers aan de tand voelt over actuele marketingthema’s. Klaas is als vaste gastdocent verbonden aan NIMA, Nyenrode Business Universiteit en bestuurslid bij SWOCC en de Entrepreneurs Organization. Hij studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en is NIMA Register Marketeer.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!