In de online keuken bij: Poobies.com

8 juni 2009, 08:45

{title}Er zijn inmiddels flink wat sites waar je kaartjes kunt maken zoals onder andere Greetz, Hallmark, Kaartenhuis, Kaartje posten, Kaartje2go en Poobies. Als consument zie je door de bomen het bos niet meer. Joris Aerts (voorheen werkzaam bij BBI Reizen en Kras) is sinds kort Marketing Manager bij kaartenservice Poobies.com. Hij is daar verantwoordelijk voor website traffic, conversie (verkoop) en klanttevredenheid/behoud, het managen van nationale en internationale online en offline marketing activiteiten, zoals e-mail campagnes, affiliate marketing, SEO, SEA, DM, CRM, e-commerce, content management & usability bij Poobies.com en rapportage en analyse.

Met al die verschillende aanbieders van online kaartjes ben ik benieuwd hoe Poobies zich wil onderscheiden. In onderstaande video vertelt Joris over het marktleiderschap bij online geboortekaartjes, de klantvriendelijke engine van Poobies waarmee klanten zelf kaarten kunnen maken en de kant-en-klare voorbeeldkaarten die eenvoudig bewerkt kunnen worden. Momenteel is Poobies vooral bezig met zoekmachinemarketing en -optimalisatie. Vooral met optimalisaties is veel geld te besparen aangezien iedere kaartleverancier zich momenteel blauw betaalt aan Google Adwords. Ook beantwoordt Joris de vraag of er een iPhone app komt. Tenslotte beantwoordt Joris de vraag waar hij als Marketing Manager op af wordt gerekend.

De video met het interview met Joris Aerts:

Mark de Bruin
Innovatiestrateeg bij Consumentenbond

Mark de Bruin (@mdebruin) schreef in 2007 zijn eerste blog bij Marketingfacts. Inmiddels zijn het er meer dan 150. Mark (1976) is senior marketeer met expertises in innovatie, online marketing, mobiliteit en digitale proposities via nieuwe media (internet, apps, social media, internet of things en AI) met focus op relevantie op langere termijn. Onderwerpen waar Mark graag over schrijft zijn: apps, Spotify, social media, trends en innovatie. Mark heeft vanaf 1997 bij deze werkgevers gewerkt aan innovatie, product ontwikkeling & marketing: Philips Origin eCommerce (1997/1998), PTT Post (1998-2000), Het Financieele Dagblad (2000-2004) 9292OV (2004-2011), ANWB (2011-2022) en 9292 (2022-2024). Vanaf 1 augustus 2024 werkt Mark als Innovatiestrateeg bij de Consumentenbond.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!