ADCN-Lampen voor Bavaria, Heineken en Pon
De Lampen, de creativiteitsprijs van de Art Directors Club Nederland (ADCN) zijn gisteravond uitgereikt. Er gingen 7 gouden en 22 zilveren over de toonbank. De meest creatieve adverteerders waren, volgens de ADCN, het afgelopen jaar Heineken, Bavaria, IDFA en Pon. ‘Bureaus DDB, TBWANeboko, Selmore, Thonik en Doom&Dickson mochten het vaakst naar voren wandelen om een Lamp op te halen,’ schrijft MarketingTribune. In totaal werden er 34 lampen uitgereikt tijdens een gala-avond in het Concertgebouw. Hier het complete prijzenoverzicht.
Zowel Peter van Zijp als de dit jaar overleden Rob Mol zijn tijdens De Lampen uitgeroepen tot Reclameman 2009. ‘Deze titel is de hoogst haalbare persoonsonderscheiding van het reclamevak,’ jubelt het persbericht van gisteravond laat. Victor & Rolf hebben protest aangetekend.
Op de site van de ADCN:
De uitreiking van de belangrijkste reclameprijs van Nederland werd met een uitbundig gala grootser gevierd dan ooit. Niet omdat er in de creatieve industrie geen sprake is van crisis, maar om te laten zien dat goede ideeën gekoesterd moeten worden. ‘Het zijn niet de rekenmeesters die ons uit de crisis halen maar de ideeën’, opende ADCN-voorzitter Aad Kuijper de avond. En hij legde de zaal haarfijn uit waar de ADCN over gaat, namelijk over pure liefde voor het vak. ‘Als je hier een prijs wint dan moet dat gevierd worden, ook in deze tijden, of misschien wel juist.’
Boeien…