• Mobile
    wordt gesponsord door

eMarketer: Mobile Advertising in de lift (nu echt)

eMarketer: Mobile Advertising in de lift (nu echt)

{title}Ja, het gebeurt nu echt. Er is geen ontkomen meer aan. Mobile advertising zit in de lift en de omzet gaat exploderen. Even wachten, nóg even wachten. Nog éven wachten: in 2013 zitten we op 3,3 miljard dollar. En we komen van 648 miljoen dollar in 2008. eMarketer koffiedikt wel eens vaker, maar is doorgaans goed ingevoerd.

‘The true turning point for the industry was the introduction of the smartphone, heightened by Apple’s iPhone launch in mid-2007. The development of third-generation (3G) mobile phones led to better connection speeds, Wi-Fi connectivity and the rise of mobile Internet browsing.’ En zelfs marketeers lijken nu het licht te zien. Volgens eMarketer zijn er drie belangrijke ontwikkelingen die het mobiele kanaal aantrekkelijk maken voor marketeers:

Betere telefoons
De iPhone heeft het roer in de mobiele industrie definitief doen omgooien. Gebruikers met full control omzeilen de restricties. eMarketer noemt de introductie van Android niet, maar dat lijkt me wel een belangrijke hier.

Betere netwerken
3G is nu in de VS overall geimplementeerd bij de top 3 mobiele operators. Er is nu veel bandbreedte beschikbaar voor geavanceerde mobiele browers. De shift van mobile experience naar online experience verloopt in sneltreinvaart.

Rijkere content
De mogelijkheden om vanuit verschillende platformen uiteenlopende content aan te bieden zitten in de lift. Hierdoor is de content gevarieerder en is de incentive om het web via mobiele telefoons te bezoeken steeds vaker aanwezig. ‘The expectation now is for an open Internet, not the walled garden of the past,’ schrijft eMarketer.


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.