• Mobile
    wordt gesponsord door

En nu aan de slag met Social Media!

En nu aan de slag met Social Media!

Digital Outlook Report 2009Razorfish heeft eerder deze maand weer het Digital Outlook Report 2009 [pdf] vrijgegeven.

Een goed rapport dat in gaat op onder andere de laatste trends in de digitale media, mobile marketing, de toekomst in de retail en de digitalisering van de tv. Het geheel omvat maar liefst 180 pagina’s maar leest vlotjes door een overzichtelijke opmaak met het nodige beeldmateriaal.

Voor de vaste lezer van Marketingfacts wellicht deels bekende kost, maar hoe dan ook verplichte kost voor de (internet)marketeer als je het mij vraagt!

Nee ik ga niet die 180 pagina’s hier samenvatten (het was tenslotte verplichte kost) maar fastforward zonodig naar pagina 170 voor de ‘Three things every executive should know in 2009’.

Social Influence Marketing
Het hoofdstuk ‘Trends in Social Influence Marketing’ geschreven door Shiv Singh van Razorfish sprak mij zeer aan.

Social Influence Marketing (SIM) is marketing to the network of peers that surround and influence the customer across social platforms and on brand Web sites. The rise of SIM reflected the emerging thinking in our agency that the social Web and the mainstream Web were converging and that digital marketers needed to deliver better value exchanges to consumers and allow for influence more directly.

Vandaag de dag richt de consument zich via internet tot vreemden voor een aankoopadvies en behoort een bezoekje aan een vergelijkingssite zo’n beetje standaard tot het aankoopproces. Social media heeft een directe invloed op het koopgedrag van de consument. Bedrijven dienen hun marketingactiviteiten meer af te stemmen op dat gedrag door bijvoorbeeld het delen van ervaringen te stimuleren en te focussen op belangrijke beïnvloedende personen in die social media.

2009 wordt volgens Shiv het jaar waarin “every campaign, every marketing effort and even every digital business transformation activity (where digital is used to transform core business processes) will need a social influence component.” De slimme marketeer had dat al lang in de smiezen, maar wordt momenteel mede dankzij de ‘ietwat tegenvallende economie’ (het woord kredietcrisis wil Marco niet meer horen;-) ) daar nog eens extra toe gestimuleerd.

 

 

Social Media Marketing Industry Report

 

 

In de Social Media Marketing Industry Report [pdf] waar Bram gisteren over schreef, geven collega marketeers aan dat zij dankzij de inzet van social media bij hun marketingactiviteiten hebben kunnen besparen in hun marketinguitgaven.

Mocht je je baas nog niet hebben weten te overtuigen social media eens ècht serieus te nemen, de combinatie van deze twee rapporten via de weg van de (mogelijk) te besparen harde euri’s moet zelfs bij de ‘old skool’ marketeer toch enige interesse weten te wekken. Grijp die kans nu!


Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • It's not so simple to do a smashing written essays, especially if you are busy. I advise you to set buy]http://www.qualityessay.com"]buy essays[/url] and to be void from question that your work will be done by custom writing services

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.