2009 & Radicale innovatie: OnLive gaat de Gamesmarkt veranderen

26 maart 2009, 20:03

Soms kom je een concept tegen waarvan je denkt: dit verandert de regels van het spel. Een concept dat feilloos inspeelt op (vaak niet uitgesproken) klantbehoeften, en dus de kracht heeft een markt te veranderen. Het concept gaat in het najaar van 2009 live. Onlive, onthoudt deze naam!

Onlive is een server-based on demand games service, net twee dagen geleden gelanceerd op de GDC, een games converentie in de VS. Je koopt of huurt dus een game online, en speelt deze via een server van Onlive. Voordelen voor de consument? Lagere aanschafprijs, nooit meer een nieuwe PC of Playstation 3 kopen, spellen eerst testen en nog veel meer. Steve Perlman (bekende innovator in de ICT wereld) legt uit:

Briljant of niet? Wat betekent dit voor de games industrie? En, wat kunnen wij hiervan leren? Lees verder..

Ik heb zelf enige ervaring in de computerbranche. En als je dan aan klanten vraagt: wat moet er beter? Dan hoor je vaak: snelller internet, alles moet goedkoper, meer processors, of kleinere computers. Allemaal direct uitgesproken wensen, die ook allemaal erg dicht liggen bij wat klanten nu al hebben. Bijna niemand geeft aan: ik wil wat anders dan wat ik nu heb. Of betrekt kennis uit andere branches bij zijn wensen. Toch gaat Onlive een succes worden denk ik, juist daardat ze niet direct

In plaats een demo downloaden om een spel te testen, dan naar de winkel te moeten om het spel te kopen voor é50,- om er dan achter komen dat deze niet werkt op je PC (die al weer een jaar oud is), kan dat straks ook anders.

Tobias Braam
Manager Online Marketing bij Marktplaats / eBay

Online Marketeer, optimist, analist, nieuwsgierig, blogger, data driven, nieuwe dingen, mensen, de ultieme plek op aarde. Online Marketeer bij Marktplaats / eBay

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!