Luba (Maxlead) wint Search Engine Marketing Award 2009
Vandaag vond de gehele dag de eerste editie van zoekmachinemarketing congres SES Amsterdam plaats in hotel Krasnapolsky te Amsterdam. Voorheen bekend als ‘Speld in Hooiberg’ waarbij er traditioneel de Search Engine Marketing Award “De Speld” werd uitgereikt.
De finale van Speld in Hooiberg ging tussen Netprofiler met de case Selexyz en Maxlead met de case Luba. Winnaar van de Search Engine Marketing award 2009 is: Maxlead met de case Luba!
Selexyz wilde een long tail campagne in Google AdWords, immers 650.000 boektitels van meer dan 50.000 auteurs is een uitdaging. Netprofiler ging de uitdaging aan.
De stappen in dit proces waren ondermeer een inhouse workshop bij Selexyz en het inladen van de 650.000 titels in de tool die Netprofiler daarvoor heeft. Immers iedere boektitel heeft z’n eigen unieke landingspagina.
Doelen werden opgesteld en de resultaten zijn zeer positief. Stijging ROI, toename online verkeer etc, zijn allemaal bereikt. De case van Luba is aangegaan door Maxlead. Luba is een uitzendbureau met 50 filialen verspreidt door Nederland. De situatie destijds was dat de website van Luba maandelijks 130.000 bezoekers en er dat er een beperkt aantal vacatures op de site stonden.
Maxlead heeft na deze constateringen doelstellingen gezamenlijk met Luba opgesteld. Het doel was om een online kanaal op te zetten met als uitgangspunt SEM. Verhoog daarbij de omzet met 25% en verhoog de marge per kandidaat.
Maxlead heeft aan de hand van de doelstellingen 2 fases ontleed, eerste fase bestond uit opzetten structuur inclusief bepalen landingspagina’s en het geheel meetbaar maken. Fase 2 bestond uit advies en optimalisatie website, optimaliseren landingspagina en SEA kennis gebruiken voor SEO. Gevolg was dat Luba op zowel customer-, business-, markt- en sales intelligence stappen heeft gemaakt.
Zie ook de eerdere verslagen van SES Amsterdam hier op Marketingfacts:
– Verslag SES Amsterdam (deel 1: de markt & het veranderende landschap)
– Verslag SES Amsterdam (deel 2: Google’s visie, OMD & IAB Taskforce Search)
– Verslag SES Amsterdam (deel 3: Linkbuilding en Beyond Google)
Dit verslag is gemaakt door mijn collega Stefan de Groot, SEA Consultant bij Outrider (GroupM/WPP)
Ronald (Maxlead), Kaj (Luba) en alle betrokkenen: gefeliciteerd. Goed om te zien dat de recruitment industrie zijn achterstand op dit gebied met rasse schreden aan het inhalen is!
Heren van Maxlead. Vanuit Groningen: Gefeliciteerd!
Hoi Rob en Ronald, van harte…
Het zat er dik in!
Ook felicitaties vanuit Breda!
Gefeliciteerd jongens – bijna een hattrick!
Van harte gefeliciteerd Maxlead!
Wij van Luba zijn trots op jullie! Bedankt!
Groetjes, Viola
Ronald (Maxlead) gefeliciteerd, inderdaad op naar de hatrick! 😉
Beste Ronald, Kaj, Rob en niet te vergeten Mr. Luba :), In aanvulling op mijn persoonlijke felicitaties gisteren hierbij nog maar eens: Dik verdiend!
@Viola, Marco: voor een echte hattrick mag je tussendoor geen tegendoelpunten hebben gekregen 😉
Hi Kaj, top! Van harte gefeliciteerd.
Gefeliciteerd! Mooie case. Hier kunnen een hele hoop recruitmentsites nog heel wat van opsteken.
@ iedereen
Allen zeer bedankt voor jullie felicitaties. We zijn trots dat we hem weer gewonnen hebben. We zijn Luba en al onze klanten dankbaar voor de kennis die we met elkaar verzameld hebben. De Luba case is in de AMC/HRM branche zeer vooruitstrevend geweest waarbij Kaj Jalving allle credits verdiend vanuit Luba.
Volgend jaar de hattrick? Let it happen!
groet Ronald
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!