Luba (Maxlead) wint Search Engine Marketing Award 2009

Luba (Maxlead) wint Search Engine Marketing Award 2009

{title}Vandaag vond de gehele dag de eerste editie van zoekmachinemarketing congres SES Amsterdam plaats in hotel Krasnapolsky te Amsterdam. Voorheen bekend als ‘Speld in Hooiberg’ waarbij er traditioneel de Search Engine Marketing Award “De Speld” werd uitgereikt.

De finale van Speld in Hooiberg ging tussen Netprofiler met de case Selexyz en Maxlead met de case Luba. Winnaar van de Search Engine Marketing award 2009 is: Maxlead met de case Luba!

Selexyz wilde een long tail campagne in Google AdWords, immers 650.000 boektitels van meer dan 50.000 auteurs is een uitdaging. Netprofiler ging de uitdaging aan.
De stappen in dit proces waren ondermeer een inhouse workshop bij Selexyz en het inladen van de 650.000 titels in de tool die Netprofiler daarvoor heeft. Immers iedere boektitel heeft z’n eigen unieke landingspagina.

Doelen werden opgesteld en de resultaten zijn zeer positief. Stijging ROI, toename online verkeer etc, zijn allemaal bereikt. De case van Luba is aangegaan door Maxlead. Luba is een uitzendbureau met 50 filialen verspreidt door Nederland. De situatie destijds was dat de website van Luba maandelijks 130.000 bezoekers en er dat er een beperkt aantal vacatures op de site stonden.

Maxlead heeft na deze constateringen doelstellingen gezamenlijk met Luba opgesteld. Het doel was om een online kanaal op te zetten met als uitgangspunt SEM. Verhoog daarbij de omzet met 25% en verhoog de marge per kandidaat.

Maxlead heeft aan de hand van de doelstellingen 2 fases ontleed, eerste fase bestond uit opzetten structuur inclusief bepalen landingspagina’s en het geheel meetbaar maken. Fase 2 bestond uit advies en optimalisatie website, optimaliseren landingspagina en SEA kennis gebruiken voor SEO. Gevolg was dat Luba op zowel customer-, business-, markt- en sales intelligence stappen heeft gemaakt.

Zie ook de eerdere verslagen van SES Amsterdam hier op Marketingfacts:
- Verslag SES Amsterdam (deel 1: de markt & het veranderende landschap)
- Verslag SES Amsterdam (deel 2: Google’s visie, OMD & IAB Taskforce Search)
- Verslag SES Amsterdam (deel 3: Linkbuilding en Beyond Google)

Dit verslag is gemaakt door mijn collega Stefan de Groot, SEA Consultant bij Outrider (GroupM/WPP)


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 18 reacties op dit artikel

  • Ronald (Maxlead), Kaj (Luba) en alle betrokkenen: gefeliciteerd. Goed om te zien dat de recruitment industrie zijn achterstand op dit gebied met rasse schreden aan het inhalen is!

    geplaatst op
  • Heren van Maxlead. Vanuit Groningen: Gefeliciteerd!

    geplaatst op
  • Hoi Rob en Ronald, van harte...
    Het zat er dik in!

    geplaatst op
  • Ook felicitaties vanuit Breda!

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd jongens - bijna een hattrick!

    geplaatst op
  • Van harte gefeliciteerd Maxlead!
    Wij van Luba zijn trots op jullie! Bedankt!
    Groetjes, Viola

    geplaatst op
  • Ronald (Maxlead) gefeliciteerd, inderdaad op naar de hatrick! ;-)

    geplaatst op
  • Beste Ronald, Kaj, Rob en niet te vergeten Mr. Luba :), In aanvulling op mijn persoonlijke felicitaties gisteren hierbij nog maar eens: Dik verdiend!

    @Viola, Marco: voor een echte hattrick mag je tussendoor geen tegendoelpunten hebben gekregen ;)

    geplaatst op
  • Hi Kaj, top! Van harte gefeliciteerd.

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd! Mooie case. Hier kunnen een hele hoop recruitmentsites nog heel wat van opsteken.

    geplaatst op
  • @ iedereen
    Allen zeer bedankt voor jullie felicitaties. We zijn trots dat we hem weer gewonnen hebben. We zijn Luba en al onze klanten dankbaar voor de kennis die we met elkaar verzameld hebben. De Luba case is in de AMC/HRM branche zeer vooruitstrevend geweest waarbij Kaj Jalving allle credits verdiend vanuit Luba.

    Volgend jaar de hattrick? Let it happen!
    groet Ronald

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.