Grootste online auditie voor het YouTube Symfonie Orkest

2 december 2008, 19:15

YouTube Symphony OrchestraIn november 2006 vroeg Paul van Veenendaal zich af of de 18-jarige Esmée Denters de nieuwe YouTube Idol zou worden. Paul kreeg gelijk en het toen nog vrij onbekende talent treedt nu op met artiesten als Justin Timberlake.

Ongetwijfeld geïnspireerd door dit alles nodigt YouTube wereldwijd professionele en amateur-musici van alle leeftijden uit om deel te nemen aan het YouTube Symphony Orchestra. De video inzendingen zullen worden samengevoegd tot de eerste gemeenschappelijke virtuele opvoering ooit.

Tan Dun die ook de muziek componeerde voor de Olympische spelen in Peking, schreef een speciale compositie gebaseerd op de 3e symfonie van Beethoven voor het virtuele orkest.

Musici kunnen filmpjes waarin ze dit speciaal gecomponeerd stuk spelen, uploaden tot en met 28 januari 2009 en op die manier meedoen met de competitie. Een jurypanel zal samen met internetters vervolgens de beste musici selecteren om op te treden in het YouTube Symfonie Orkest op 15 april 2009 in de Carnegie Hall in New York.

Geheel is in Nederland opgezet in samenwerking met Het Koninklijk Concertgebouworkest, Het Rotterdams Philharmonisch Orkest, De AVRO en Radio 4.

Benieuwd of er opnieuw via YouTube volstrekt onbekend talent zal worden ontdekt.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!