VNU zet Emerce te koop
De dreigende economische recessie dwingt VNU Media tot bezuinigingen. De directie van VNU Media heeft gisteren aangekondigd dat Emerce in de verkoop gaat. Daarnaast worden de titels Sprout en Management Team in de etalage gezet. Beide titels werden vorig jaar al te koop aangeboden maar er werd geen geschikte koper gevonden. Voor de verkoop van Emerce zijn gesprekken gaande met diverse partijen. Welke partijen dit zijn wordt niet bekend gemaakt aldus Jannemiek Starkenburg op Emerce.nl.
Het feit dat VNU Media de titels nu publiekelijk in de etalage zet, betekent waarschijnlijk dat de onderhandelingen met potentiele kopers op niets zijn uitgelopen. Hoop voor de mensen achter Emerce dat er snel een uitgever wordt gevonden die wel de waarde inziet van het merk. Sterkte daar in Haarlem!
Misschien wil Emerce oprichter Oscar Kneppers, net gecashed met Bright, het wel weer proberen. 🙂
Marco, misschien is het (ook) iets voor jou (en Lenthe)?
@Tim: als ik de poll mag geloven moeten we het inderdaad maar eens serieus overwegen 😉
@MArco dat daar nog een poll voor nodig moet zijn…;)(?)
wat is het toch een theekransje soms dat MF. Wie gaat emerce overnemen…’sterkte daar in haarlem’…pfff
@potpol: koekje bij? 😉
In mijn enthousiasme heb ik hierboven Jeroen Mirck bevordert tot hoofdredacteur. Dat is niet juist. Alex Beishuizen is hoofdredacteur, Jeroen Mirck produceert het blad, Rebecca Reijnders de evenementen en Jannemiek Starkenburg en Erwin Boogert onderhouden de site.
Interessant, die poll ;-), genoeg vertrouwen in het merk Marketingfacts, of is dat niet de juiste conclusie?
Was het verder niet zo, dat Emerce de laatste tijd nogal eens van uitgever is gewisseld? Betekent dat, dat het ook inhoudelijk niet helemaal op orde is, aldaar? Ik geloof er helemaal niets van dat Kluwer Emerce gaat kopen, in deze barre tijden.
Verder vind ik dit een mooi onderdeel van het comment van Jeroen op zijn blog: “Emerce zelf onthulde natuurlijk het nieuws.” Zie ook de eerste reactie op die primeur op Emerce…. (Rogier, vrijdag 28 november 2008 (14:13).
@ Mathijs. Als je er helemaal niets van gelooft dat Kluwer Emerce & co gaat kopen. Waarom zou een Lenthe of MF (één pot nat toch overigens?) dat wel moeten doen? Als het een interessante deal is dan is dat toch voor iedereen?
Of mis ik iets?
EN je conslusie wat betreft merk MF wel erg kort door de bocht. Tuurlijk sterk merk, maar dat is het zelfde als je bij Dutchcowboys dit gaat vragen (die mis ik in het rijtje… net als Springer)
@Peter: ik dacht niet dat Lenthe en MF één pot nat waren. We doen wél aan kruisbestuiving en werken strategisch samen. Magazine zal daar in de toekomst een mooi voorbeeld van zijn (wordt hárd aan gewerkt).
Ik geloof gewoon niet, dat een toko die eerst aankondigt zijn organisatie te moeten inkrimpen omdat het niet goed gaat en er geen centjes voor over heeft om een prachtig marketingweblog goed in de lucht te houden, een titel gaat kopen die niet lekker draait.
Lenthe is een hele andere uitgeverij dan Kluwer, op een heleboel vlakken. Verder weet ik niet wie, wat, wanneer zou moeten doen. Heb wel wat ideeen, maar dat is niet genoeg.
Fijn te horen, dat ook jij MF een sterk merk vindt. En inderdaad, natuurlijk wordt er hier voor eigen parochie gepredikt, dat is natuurlijk zo. Er missen overigens wel meer uitgeverijen in het rijtje, denk ik…..
@ Jeroen: *Ben zelf trouwens heel benieuwd wie dat gaat worden.*
je zal ook benieuwd zijn of je jaarcontract door je nieuwe werkgever verlengd wordt denk ik 😉
@Riemer: Ik ben een optimist. Daar ga ik gewoon van uit. 🙂
IDG heeft nooit iets met Emerce te maken gehad, Kneppers kwam daarvandaan.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!