Stef de Jong en David Wolff over Isobar Human Media

28 november 2008, 06:51

Isobar Nederland lanceerde vorige weeek een ‘full service propositie voor Social Media Marketing: Isobar Human Media.’ Alle gespecialiseerde kennis onder een dak, met één aanspreekpunt (zie: DC).

Brian Hirman, CEO Isobar Nederland, zei in het persbericht: ‘Social Media Marketing heeft al langer onze aandacht en we waren hard op zoek naar een geschikte partij die hier voor ons een invulling aan kon geven in Nederland. Tijdens deze zoektocht kwamen we tot de conclusie dat er veel partijen zijn die goed zijn in een deelgebied van deze discipline, maar dat er geen enkele partij is die binnen alle facetten zoveel gespecialiseerde kennis in huis heeft als Isobar zelf. Het enige verschil was dat tot nu toe deze kennis binnen Isobar Nederland verspreid was over onze verschillende bureaus.’

Stef de Jong (voorheen iProspect) mag de kar gaan trekken bij Isobar Human Media. Algemeen strateeg bij Isobar David Wolff (ook actief als blogger op M!) helpt hem daarbij. In onderstaand interview een gesprek over het hoe en waarom van Isobar Human Media (zie ook de reactie van Igor Beuker van LaComunidad op het stuk op DutchCowboys), over de cases tot nu toe en over wat dat nu eigenlijk is: social media marketing.

Zie voor de cases onder anderen: Sprite op YouTube en Marvellousmobile.com. Hier nog de case van Philips op YouTube en Flickr.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

6 Reacties

    mgvandenbroek

    Igor Beuker was not so amused: “Als ik deze quote lees: “Tijdens deze zoektocht kwamen we tot de conclusie dat er veel partijen zijn die goed zijn in een deelgebied van deze discipline, maar dat er geen enkele partij is die binnen alle facetten zoveel gespecialiseerde kennis in huis heeft als Isobar zelf”…. moet ik wel een beetje grinniken…

    Jullie lopen dan “ongevenaard” en ongeveer 2 jaar achter. In de Nederlandse markt, en wellicht ook ver daarbuiten.”


    28 november 2008 om 07:40
    Eddy

    Hey David!

    Veel succes!

    E


    28 november 2008 om 07:41
    Igor

    Vond het een goed interview. Succes David!

    Dit keer wel jammer voor Rocco: Iso houdt niet van pull/pool 😉

    Cheers


    28 november 2008 om 08:00
    mgvandenbroek

    @Igor: Sportief. Ja, dat was echt een killer dat push-filmpje. Waar staat ie ook alweer? 😉


    28 november 2008 om 08:57
    Martijn Ros

    Goed bezig Stefke! Leuk interview… Verder genoeg ruimte voor discussie over definities en invulling getuige de vraagstelling denk ik. Veel succes met IHM in ieder geval!


    28 november 2008 om 12:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief