Doc Searls spreekt 20 november op het VRMevent

11 november 2008, 05:53

{title}Vendor Relationship Management (VRM) is onderdeel van de trend waar klanten en gebruikers steeds meer de controle overnemen en bedrijven deze steeds meer uit handen geven. De DataPortability Workgroup is hier mee bezig voor Social Media data en ProjectVRM doet dit op het gebied van CRM.

VRM is eigenlijk ‘CRM op zijn kop’. De klant initieert de vraag en beheert zelf de relatie met de verkoper. Doc Searls, onder andere bekend van The Cluetrain Manifesto, geeft leiding aan ProjectVRM op het Berkman Center van de Harvard Universiteit. Na zijn presentatie eerder dit jaar bij MobileMonday is hij op 20 november terug voor het VRMevent in het Olympisch Stadion in Amsterdam Zuid.

Al sinds het ontstaan van CRM-systemen in de jaren ‘90 wordt er gesproken over een manier waarop de klant een gedeelte van de taken kan overnemen. Het is erg kostbaar om uitgebreide profielen van klanten vast te leggen en in het beste geval weet je -slechts- alles over de relatie die de klant heeft met jou, maar ben je nog steeds onwetend over de relaties die de klant heeft met andere aanbieders. Enkel de klant zelf kan, mits voorzien van de juiste mogelijkheden, een overzicht geven aan de veelvoud aan behoeftes. VRM biedt de tools waarmee de klant de relaties met verschillende aanbieders kan beheren. Bij VRM blijft de klant eigenaar van haar eigen gegevens en beheert zelf welke aanbieders toegang krijgen.

Het VRMevent heeft als doel VRM te introduceren en door middel van praktijkcases te concretiseren, want zelfs Doc Searls zegt dat VRM “zo nieuw is, dat het eigenlijk nog niet eens bestaat”. Er zullen enkele presentaties worden gegeven en naast twee praktijkcases is er voldoende ruimte om vragen te stellen tijdens de paneldiscussie.

Het VRMevent is een initiatief van mijzelf namens (Rebelic), Maarten Lens-FitzGerald van (SPRXmobile), Naos Wilbrink van (RapidSugar), Michiel Drabbe en Bart Stevens (beide iChoosr). RapidSugar en Rebelic zijn tevens sponsor van het VRMevent.

Het (kosteloze) event wordt gehouden van 14.00 tot 18.00 uur in het Regardz Event Center Olympisch Stadion Amsterdam en is uitstekend te bereiken met zowel openbaar als eigen vervoer. Er is voldoende parkeergelegenheid aanwezig onder het Olympisch Stadion. Na afloop is er de mogelijkheid om tijdens een drankje met de sprekers en panelleden van gedachten te wisselen. Op VRMevent.nl kun je je kosteloos aanmelden, vind je meer informatie en worden de andere sprekers deze week aangekondigd.

Timan Rebel heeft meer dan 15 jaar ervaring als ondernemer en was de oprichter en CEO van de voorganger van Hyves, SB/SD, het grootste sociale netwerk van Nederland voor jongeren met toentertijd meer dan 1 miljoen gebruikers. Timan verkocht SB/SD in 2007 aan de Telegraaf Media Groep. Timan richtte later een startup op genaamd Snowciety, het media blog Fast Moving Targets en coachte verschillende startups bij The Next Web als Entrepreneur in Residence. Hij was ook dicht betrokken bij de start van de Lean Startup beweging in Nederland, als founding mentor van Lean Startup Machine, Evolv en verschillende andere events zoals LeanCamp in 2011 tot 2015. Toen Rockstart startte in 2011, vroeger oprichters Rune en Don aan Esther en Timan om een aantal workshops rondom Lean Startup, startup analytics vorm te geven en te werken aan het verder verbeteren en ontwikkelen van het Rockstart Accelerator curriculum. Hij werd aansluitend Lean Mentor en Coach voor alle Rockstart Accelerator programma’s tussen 2011 en 2016. Samen met Esther Gons investeerde hij in verschillende startups, zoals Cocoon, StudyCredits en Butleroy, waarbij hij naast een investering in geld ook toegang tot hun twee jaar durende gepersonaliseerde accelerator programma aanbied.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Vincent Leenders

    @timan: goed! Ik heb zelf helaas een ander congres, maar in ieder geval succes de 20e.


    11 november 2008 om 07:18
    Rutger van Waveren

    Top, ik kom! Doc Searls is echt een heel interessante spreker.


    11 november 2008 om 09:21
    Feeder

    Interessant zeg, ga zeker proberen hier bij te zijn.


    11 november 2008 om 09:55
    media

    Helemaal top, kan er zelf niet bij zijn maar ben zeker geinteresseerd. Timan, komt er ook nog een verslag na afloop?


    11 november 2008 om 10:11
    timan@trebel.nl

    @Marco; ja, ga ik voor zorgen!


    11 november 2008 om 12:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief