Energize: Interview met Joseph Jaffe (Crayon) over Conversational Marketing

5 november 2008, 08:52

{title}Op de dag voor de Amerikaanse verkiezingen sprak Klaas Weima van Energize met Joseph Jaffe, auteur van onder meer Life After the 30-Second Spot en het recente boek Join the Conversation. Joseph is oprichter en president van Crayon, een new marketing innovatiebureau. Voorheen was hij als new media director werkzaam bij diverse reclamebureaus waaronder TBWAChiatDay en OMD USA.

De podcast (hier te downloaden) is opgenomen op een plek waar echte conversaties plaatsvinden, namelijk in Pershing Square bij Grand Central Station. Het is een van de meest levendige en populaire breakfast restaurants van New York. Stoor je dus niet aan het lawaai op de achtergrond.

Joseph Jaffe gaat uitgebreid in op de definitie van conversational marketing, de kracht van crowdsourcing en zijn visie op marketing en merken. Ook geeft hij in de podcast concrete tips hoe marketers aan de slag kunnen met conversational marketing. Starbucks krijgt gratis advies over hoe ze een transformatie kunnen doormaken van communicate naar conversatie met hun klantenbase.

Volgens Jaffe zijn beide niet hetzelfde. Conversation sticks and Communication kicks. Ware conversatie voegt waarde toe voor minimaal twee partijen en is relevant. Jaffe geeft ook kort zijn mening over de opkomende recessie en de manier waarop marketers daar mee kunnen omgaan.

In het interview verwijst Jaffe naar de Comcast Care podcast. Deze is hier te downloaden. Jaffe is via Twitter te volgen via jaffejuice (zie ook Jaffe’s aankondiging van de ontmoeting met Weima op Twitter).

Zie hier alle edities van Sparkcast.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Jaclyn

    Son of a gun, this is so helfpul!


    8 december 2016 om 09:49

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!