Next Gen winnaars top 3
Zondagavond werd tijdens het Amsterdam Film Festival in De Balie de winnaar bekend van Next Gen, de prijs voor de beste commercials gemaakt door jonge creatieven. De competitie moet jonge creatieven aanmoedigen ‘hun creatieve geest te blijven volgen en zich niet te conformeren aan de soms logge reclamewereld.’ Initiator achter Next Gen is Patrick van Haperen van ph/law (zie: Adformatie).
In de jury zaten Henri de Maar, Remco Marinus (Creative Director bij Lemz) en Astrid Prummel van Adformatie. Hierboven staat de nummer 1 (Beer is wasted van Annelied van den Weg, Ellen Vloet en Mauro Forcolin), de nummer 2 (Relidog van Nynke van den Broek, Rens de Jonge en Matthijs Vrooijink) en 3 (Dierenarts van Floris Kingsma) staan hieronder.
De nominaties voor de Next Gen-categorie werden vorige week door Van Haperen bekend gemaakt. Dit zijn:
LekkerDekker – Henri de la Haije
Bewegen met reuma – Ruud Satijn
Fuck it – Alexander Kaan, Melissa Lissone, Nina Aaldering
Relidog – Nynke van den Broek, Rens de Jonge, Matthijs Vrooijink
Cadbury ‘Come together’ – Kris Moyes
Get lost – Mick van Dantzig
Dierenarts – Floris Kingsma
Doctor – Tine Bongaerts
Beer is wasted – Annelied van den Weg, Ellen Vloet, Mauro Forcolin
Knightrider – Suzanne Arts
Dit is de nummer 2:
En dit is de nummer 3 (mijn favoriet, schitterend gedaan en niet zo gelikt als de nummer 1):