Getronics presenteert nieuw logo op Utrecht CS met musical

15 oktober 2008, 13:06

Het nieuwe logo en huisstijl van Getronics (onderdeel van KPN, vandaar die toevoeging ‘A KPN Company’) werden gisterochtend gepresenteerd aan het grote publiek op Utrecht Centraal via bovenstaande musical. Pas op 2 minuut 37 valt voor de eerste keer de naam van Getronics. Deze actie vormt de aftrap van de nieuwe merkcampagne. Ik vind het logo super, en deze actie eigenlijk ook wel. Musical duurt wellicht iets te lang, maar omdat er steeds meer zangers bij komen, blijf je wel getriggerd. Ik tenminste wel.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

25 Reacties

    MarcoS

    Wat vind je zo super aan het logo? Ik vind het foeilelijk.

    En, is treinreizend publiek nu echt waar Getronics het van moet hebben?


    15 oktober 2008 om 15:09
    Frank

    Lelijk lettertype, lelijk logo in z’n geheel, musical dat veel te lang duurt.

    Van mij mag het de prullenbak in. (maar ja who am i)


    15 oktober 2008 om 15:41
    mgvandenbroek

    @MarcoS: Vind het idee dat het fluid is erg gaaf. De letters zijn strak, en de bol zit er lekker in. Enorme verbetering.

    Over treinreizend publiek: tja. Dit is een aftrap. En ik vind, ongeacht of ze daar inderdaad het b2b publiek mee bereiken waar het overgrote deel van het klantenbestand uit bestaat, het wel een leuke, creatieve actie.


    15 oktober 2008 om 15:42
    media

    Vind het wel een aardige actie en vwb logo, mwoah. Waar ik wel benieuwd naar ben, zouden ze hiervoor nu toestemming voor hebben moeten vragen aan NS?

    @Bertil: volgens mij hebben ze je bericht gelezen en inmiddels de site aangepast 😉


    15 oktober 2008 om 16:04
    media

    @Willem: ik wist dat ik het ergens van herkende, was inderdaad Improv Everywhere; thx voor de update!


    15 oktober 2008 om 16:22
    CasaMan

    @frank

    Het lettertype is volgens mij een (zelf gefabriekte) variant op Helvetica. Het font is wel mooi, hij is alleen heel erg beroerd toegepast. Dit logo zal in ieder geval geen prijzen gaan winnen..

    De guerrilla actie is ook niet echt super origineel, maar wel aardig uitgevoerd en goed geedit,


    15 oktober 2008 om 16:25
    Victor

    Het logo vind ik echt super lelijk, maar het filmpje, FANTASTISCH!!! Waarom was ik nou net gisteren niet op Utrecht Centraal. 😛

    Het einde is alleen een beetje zwak, je ziet mensen kijken van ‘was dit het nou alweer?’.


    15 oktober 2008 om 16:46
    Maarten

    Ahhh had ze het een 1,5 uur eerder laten doen! Dan had ik het ook kunnen zien!

    Het logo vind ik niet heel bijzonder, niet lelijk, ook niet subliem mooi.

    De actie vind ik daarentegen enorm leuk bedacht! Aan de hand van dit soort nieuwsberichten krijgt het natuurlijk de nodige aandacht! 🙂

    Binnenkort ook maar eens een leuke actie bedenken voor mijn werkgever! 😉


    15 oktober 2008 om 17:28
    Bert Brussen

    Thijs, diklip van me, wat heb je toch een bizarre smaak. Dit is wel de meest deerniswekkende viral die ik ooit heb gezien.

    Ik ga nu mijn polsen doorsnijden. Vaarwel wrede wereld, dit kan ik niet meer aan.


    15 oktober 2008 om 19:00
    Bob Stumpel

    Weer heel sterk staaltje onvermogen van de merkenverbouwers van KPN.

    De verburgertrutting van het grafisch design.

    De vermusicallisering van de viral.

    Is de fusie tussen KPN en Joop van den Endemol toch nog realiteit geworden.


    15 oktober 2008 om 20:58
    jeroenmirck

    Ik krijg altijd uitslag van musicals, dus haakte ik nu al na een minuut af. Musical heeft niente nada niks te maken met de merkwaarden van Getronics. Flauwekul dus, en ook nog eens schaamteloos gekopieerd uit het buitenland.


    15 oktober 2008 om 21:04
    media

    @Bertil: je hebt inderdaad gelijk, ik was even vergeten door te klikken!


    16 oktober 2008 om 04:48
    Remco de Vries

    Gekopieerd of niet, de uitvoering is wel leuk gedaan.

    Maar het logo… Alstublieft zeg, het geld was allemaal opgegaan aan de musical zeker.


    16 oktober 2008 om 05:26
    Chris

    Via de site van Bert Brussen zag ik die flashmob actie, en ik vond het erg leuk! tsja, ik krijg niet meteen uitslag van het woord musical, al ben ik geen speciale fan.

    Bert is duidelijk niet gecharmeerd.

    Mij boeit het totaal niet of het al dan niet origineel was of zo, en dat het voor e.o.a. IT meuk is al helemaal niet (oud logo ? nieuw logo ,lekkerrr boeiiiuuu! ), ik word vrolijk van dit soort acties.

    slecht geluid of goed geluid…

    Jammer dat ik er niet bij was.


    16 oktober 2008 om 05:54
    mgvandenbroek

    @Bert: En, gelukt, met je polsen? Heb je ergens een briefje achter gelaten? Mag ik je laptop?

    Ontopic: Ik vind het filmpje nog steeds leuk. Kan Mirck overigens wel volgen als hij zegt dat zo’n musical niet veel te maken heeft met de merkwaarden van Getronics. Vind het verder wel opvallend dat zoveel mensen het logo helemaal niks vinden.


    16 oktober 2008 om 06:02
    WK

    Hmm, helaas: net misgelopen die musical. Utrecht Centraal is natuurlijk wel ideaal voor zo’n act. Begrijp ik nu goed dat het een ‘dynamisch’ logo is? Leuke kleurtjes, alleen had het font wel wat dikker gemogen.. ik krijg nog niet echt het ‘logo’-gevoel. Misschien komt het omdat het logo slecht schaalbaar is. In ’t klein zal ie het goed doen!


    16 oktober 2008 om 06:15
    David van Dam

    @Bert: als je dat van die polsen nou eens doet op Utrecht CS, gewoon even laten filmen en op internet laten zetten…dat zou pas een vette viral zijn!

    On topic: idee is erg goed, filmpje mwah, logo word ik niet warm van.


    16 oktober 2008 om 06:30
    Bert Brussen

    Note to self: polsen altijd in de lengte doorsnijden…


    16 oktober 2008 om 06:54
    Thomas Eilander

    Ik vind het nieuwe logo weinig bijzonders en origineel. Wel jammer want het logo was wel eens aan vernieuwing toe.


    17 oktober 2008 om 07:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief