Zappos.com: hoe ontwikkel je een online merk?

25 augustus 2008, 08:41

Blabla

Brian Kalma, creatief directeur bij Zappos.com is één van de sprekers tijdens Emerce eDay op donderdag 18 september in Rotterdam. Nu volg ik het Amerikaanse Zappos al een tijdje omdat het in mijn ogen één van de meest innovatieve webwinkels is van dit moment. Hun extreme klantvriendelijkheid en openheid heeft voor zoveel free publicity gezorgd, dat het in enkele jaren uitgroeide van een kleine online schoenenwinkel tot e-commerce reus met 8 miljoen pageviews per dag en ruim een miljard dollar omzet. Leer van hun unieke bedrijfscultuur

http://blogs.zappos.com/blogs/ceo-and-coo-blog/2008/

Het Amerikaanse Zappos is de meest innovatieve webwinkel van dit moment. Hun extreme klantvriendelijkheid en openheid heeft voor zoveel free publicity gezorgd dat het in enkele jaren uitgroeide van een kleine schoenenwinkel tot e-commerce reus met 8 miljoen pageviews per dag en ruim een miljard dollar omzet. Leer van hun unieke bedrijfscultuur.

Brian Kalma is creatief directeur bij Zappos. Brian sloot zich aan bij Zappos.com in 2003 en is verantwoordelijk voor marketing en creatie. Hiervoor werkte Brian bij Foote, Cone & Belding als mediaplanner, waar hij het Dockers-account voor zijn rekening nam. Brian is zich momenteel aan het bekwamen in Guitar Hero, houdt van jaren ‘80 metal rock en heeft Gary Coleman en John Stamos beiden tweemaal ontmoet. Hij woont samen met zijn twee katten en zijn knuffelkonijn dat al 30 jaar niet is gewassen.

Zappos is een bijzonder bedrijf. Wat ooit begon als online schoenenwinkeltje, opgestart door iemand die niet tevreden was over het aanbod in de winkels, is uitgegroeid tot de Amazon van schoenen en accessoires, dat zijn assortiment continu uitbreidt. Maar niet alleen het gigantische aanbod is bijzonder, met name de open structuur en de extreme klantgerichtheid maakt dat dit bedrijf steeds het nieuws haalt. Zappos bracht zelfs een boek uit over hun bedrijfscultuur. Leer de gouden regels van e-commerce van deze webwinkel uit Las Vegas.

http://www.youtube.com/watch?v=h60GgnrVtUs

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!