Andries Knevel redt BNN

8 augustus 2008, 11:28

Rogier Cornelisse van CCCP over bovenstaand filmpje: ‘We kregen spontaan dit ideetje, en dachten: we gaan het gewoon maken. We hebben het toen naar BNN gestuurd. Maar BNN wil er niet mee geassocieerd worden. Ja, ze vonden het wél leuk, erg grappig zelfs. Maar ze vonden het té gevaarlijk om zelf als afzender te worden gezien. Dus: het is óns ding. Het is een vriendendienst van ons aan BNN. Wij vinden dat een sympathieke club. Als een idee goed is hoef je het niet perfect uit te voeren. Het is even een fragmentje Knevel zoeken, en een stem die er een beetje op lijkt eronder zetten. Binnen een paar minuten stond het op Dumpert, Shownieuws heeft er ook aandacht aan besteed met Editie NL. Natuurlijk, dit is uiteraard ook wel bedoeld om te laten zien waar wij als bedrijf goed in zijn.’

Tja. Het kan twee kanten op. Of je moet hard lachen. Of je vindt dit een goedkope manier van reclame maken en bovendien aanstootgevend voor de godvruchtige medelander.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!