Maurice de Hond over Kazachstan aan de Rijn

4 augustus 2008, 04:07

Maurice de Hond heb ik al een tijdje niet gesproken, maar ik kom hem wel bijna wekelijks tegen met de opiniepeilingen van zijn eenmans bedrijf Peil.nl en zijn grote passie voor de Deventer-moordzaak. Ik interviewde hem in Dauphine waar hij zoals altijd begeisterd is over web 2.0 en iets loslaat over zijn nieuwe geheime project.

CSI Web 2.0 stijl

Hij gaat uitgebreid in op hoe hij betrokken is geraakt bij de Deventer moordzaak en hoe hij de ‘wisdom of crowds’ gebruikt om deze moordzaak verder te onderzoeken en het OM op de hielen te zitten. De Hond heeft een kern van 15 mensen die hem actief via internet helpen en nog zo’n 50 mensen die af en toe iets bijdragen. Van textielexperts tot DNA-onderzoekers en soms ook politiemensen. Hij heeft de meeste van deze mensen nooit in de levende lijve ontmoet en communiceert alleen via internet met ze. De Hond blaakt zoals altijd van zelfvertrouwen; hij gaat alle hogere beroepen winnen. Ik heb zelf mensen van het OM en de politie ontmoet die echt verbijsterd kijken wat hij nu weer weet te ondekken: men is daar zeer bezorgd over. Nederland heeft volgens De Hond een OM en een politieapparaat vol amateurs: hij noemt Nederland ‘Kazachstan aan de Rijn’.

Zijn geheime web 2.0 project

Maurice is een enthousast voetballiefhebber en is weer scheidsrechter op hoofdklasse niveau. Hij is al een jaar druk bezig met een project waar hij het web 2.0 principe en zijn ervaringen met de Deventer moordzaak wil gaan toepassen op sport. Hij wil de 1 miljoen mensen rond voetbalclubs verenigen rondom hun hobby . Het komt in Q3 op de markt en zag er goed uit. Eigenlijk idioot dat het er nog niet is. Hij doet het project o.a. met zijn zoon Marc de Hond die een dwarslesie opliep tijdens een operatie en zeer intensief een blog bijhield over zijn ervaringen. Hiervoor was hij internet ondernemer.

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

11 Reacties

    Arjan

    Volgens mij kennen we het principe “‘wisdom of crowds’” bij justitiele aangelegenheden al. Alleen noemde we het vroegen lynchen.

    Tot nu toe heeft hij voor zover ik weet alleen maar rechtzaken verloren mbt deze zaak. Hij draagt wat mij betreft niet echt bij aan de nederlandse rechtsstaat waarbij men onschuldig is totdat het tegendeel is bewezen.


    4 augustus 2008 om 05:31
    Koos Koets

    na 12 seconden uitgezet, werd duizelig van het beeld.


    4 augustus 2008 om 12:22
    JaapBloem

    Hè? Het was toch “Karadzic aan de Noordzee” iepeevee “Kazachstan aan de Rijn”? Wie is Kazachstan überhaupt? Ik ken alleen Lorelei . . .


    4 augustus 2008 om 14:00
    JaapBloem

    Gijsbrecht, er komt is een groot nieuw sportkanaal in voorbereiding, heb ik zeeeeer zijdelings uit een of ander lekcircuitje. Drup . . . 😉


    4 augustus 2008 om 14:08
    vincente

    @gijsbregt Ik heb je email doorgestuurd naar Maurice. Hij neemt vast contact met je op!

    @arjan ik heb van binnnen justitie en politie gezien wat ze van hem vinden. Hij heeft de eerste civiele stafzaak inderdaad verloren maar dat is nog niet het einde. Hij krijgt wel veel respect binnen de kringen maar zoiets winnen is niet eenvoudig.

    @koos sorry ik gebruik een flash video camera. Zal volgende keer hem op een standaard zetten!

    @jaap 🙂


    4 augustus 2008 om 15:58
    Joop

    Zie ik daar nu Haratio Cane op de bank zitten achter Maurice? Dat is voordat de video gestart is.


    5 augustus 2008 om 05:08
    Walter Vos

    Vanwaar die link naar Zoomz.nl met de tekst CSI Web 2.0 stijl?


    6 augustus 2008 om 04:45
    media

    Die link naar Zoomz.nl is prima, ik was meer verrast door de post-roll video advertentie. Wat levert dat nu op Vincent? 😉

    Ben serieus wel geinteresseerd in waar je de video’s nu neerzet, hoeveel de video’s worden bekeken en hoe vaak er nu wordt doorgeklikt op die advertenties. Kun je daar tzt iets meer over vertellen?


    6 augustus 2008 om 05:08
    Walter Vos

    Tja, ik snap gewoon niet wat die link daar doet. Wat heeft het met het stuk te maken vraag ik me af.


    6 augustus 2008 om 05:59
    vincente

    @marco Maurice is 2000x bekeken. Filmpjes staan op MF en DC en soms (1x/week) op FD. Gadgets soms op Telegraaf. De Post roll advertenties werden er door http://www.blip.tv erin gezet. Ik kreeg er $1.54 voor. Had het een dagje aangezet om te kijken of het mensen opvalt 🙂 Zal zo eens overlay adds proberen.

    @walter @marco sorry van de http://www.zoomz.nl link, foute copieer actie.Is verwijderd.


    6 augustus 2008 om 07:57
    mgvandenbroek

    @Vincent: per view? 😉


    6 augustus 2008 om 08:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief